10/10/10

Χαιρετισμός του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέα Δημητρίου στο 11ο Παγκύπριο Συνέδριο «Στρατηγικές αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών», χθες
10/10/2010

Το Παγκύπριο Συνέδριο για τη δυσλεξία, που διοργανώνεται και φέτος στα πλαίσια της Πανευρωπαϊκής Εβδομάδας Δυσλεξίας, έχει πια καθιερωθεί και αποτελεί μια σημαντική εκδήλωση που δίνει την ευκαιρία σε γονείς και εκπαιδευτικούς να ενημερωθούν και να ανταλλάξουν ιδέες και εμπειρίες για τις εξελίξεις στον τομέα της δυσλεξίας.

Εκφράζω τα θερμά μου συγχαρητήρια στον Πρόεδρο και σε όλα τα μέλη του Παγκύπριου Συνδέσμου για τη Δυσλεξία, όπως επίσης στον Οργανισμό Νεολαίας και στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας που συνεργάζονται για τη διοργάνωση του συνεδρίου.

Συνέδρια όπως αυτό που γίνεται σήμερα, μαζί με άλλες εκδηλώσεις του Παγκύπριου Συνδέσμου για τη Δυσλεξία όπως και τα διάφορα προγράμματα στήριξης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, έχουν αλλάξει την αντίληψη για τις μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένας μαθητής. Αυτό που μέχρι πρόσφατα θεωρείτο μια μαθησιακή αναπηρία αναγνωρίζεται σήμερα ως μια ειδική μαθησιακή δυσκολία. Στα σχολεία μας φοιτούν δεκάδες παιδιά με δυσλεξία ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες που συμμετέχουν κανονικά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και τη σχολική ζωή. Αρκετά παιδιά συνεχίζουν τις σπουδές τους σε ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης.

Με στόχο την επιτυχία όλων των μαθητών στο σχολείο, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού παρέχει ιδιαίτερη στήριξη σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και τους γονείς τους. Μέσα από συγκεκριμένα πλαίσια παρέχονται υπηρεσίες αξιολόγησης και διάγνωσης έτσι ώστε τα παιδιά να τυγχάνουν της κατάλληλης στήριξης για να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Ταυτόχρονα, παρέχεται συμβουλευτική καθοδήγηση από ειδικευμένο υποστηρικτικό προσωπικό του Υπουργείου (εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι, σύμβουλοι), τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στις οικογένειες των μαθητών με μαθησιακά προβλήματα.
Η πρόοδος που συντελείται στον τόπο μας οφείλεται αναμφίβολα στην πρόοδο και τον εκσυγχρονισμό της κοινωνίας αλλά και στη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση γονιών και εκπαιδευτικών.

Σκοπός και πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού είναι το σχολείο να καλύπτει τις ανάγκες όλων των μαθητών και να προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν, όπως κάθε παιδί, πολλές ικανότητες και δυνατότητες που χρειάζεται, με την κατάλληλη εκπαίδευση, να αξιοποιηθούν στο έπακρο. Προϋπόθεση για επιτυχία αποτελεί η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και των γονιών έτσι ώστε να μπορούν να χειρίζονται τα προβλήματα όλων των μαθητών.

Το σημερινό συνέδριο, που έχει τη μορφή εργαστηρίων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί συμβάλλει με τον πιο δυναμικό τρόπο στην περαιτέρω ενημέρωση, πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση όλων για το θέμα των μαθησιακών δυσκολιών. Αυτό αφορά σε μεγάλο βαθμό τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους γονείς, οι οποίοι καλούνται να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τη συνεργασία τους ώστε τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες να μην αντιμετωπίζουν κανένα απολύτως πρόβλημα στην καθημερινή σχολική τους ζωή. Στόχος είναι ένα σχολείο που να προάγει τη συμμετοχή όλων και να καλλιεργεί εμπράκτως τις αξίες του αλληλοσεβασμού και της αποδοχής.

Μέσα στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και της εισαγωγής των νέων αναλυτικών προγραμμάτων το σύγχρονο σχολείο θα είναι σε θέση να παρέχει σε κάθε παιδί την ευκαιρία να καλλιεργήσει την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητά του, να αναπτύξει πρωτοβουλία, να ερευνήσει και να αυτενεργήσει, αποκτώντας έτσι βασικές δεξιότητες για τη ζωή χωρίς αποκλεισμούς και περιθωριοποιήσεις. Αυτά τα σημεία αποτελούν σήμερα βασικές αναγκαιότητες της σύγχρονης εκπαίδευσης, αλλά και της σύγχρονης κοινωνίας, που θα πρέπει να διασφαλίζουν τη δυνατότητα παροχής ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά και νέους, χωρίς καμία διάκριση.

Με αυτές τις σκέψεις χαιρετίζω το σημερινό 11ο Παγκύπριο Συνέδριο και συγχαίρω για άλλη μια φορά τους διοργανωτές για την πρωτοβουλία τους. Επιθυμώ, ταυτόχρονα, να σας διαβεβαιώσω και πάλι ότι θα έχετε πάντοτε τη στήριξη και τη βοήθεια του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, αλλά και της Πολιτείας ευρύτερα, για το έργο που επιτελείτε.