11/9/20

Επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας σε σχολεία της Λεμεσού

 


Επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας σε σχολεία της Λεμεσού

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου επισκέφθηκε σήμερα σχολεία της Λεμεσού, όπου είχε την ευκαιρία να μιλήσει με εκπαιδευτικούς και τις διευθύνσεις των σχολείων για τις ετοιμασίες που έγιναν για την εφαρμογή των Υγειονομικών Πρωτοκόλλων.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής του ο κ. Πρόδρομου προέβη σε δηλώσεις στους δημοσιογράφους.

Συγκεκριμένα ανέφερε: «Έχω δει το 26ο Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού και το Δημόσιο Νηπιαγωγείο που βρίσκεται δίπλα. Οι εντυπώσεις είναι εξαιρετικές. Τα σχολεία είναι οργανωμένα πάρα πολύ καλά. Εδώ στο 26ο Δημοτικό η οργάνωση  είναι άψογη. Θέλω να συγχαρώ και να ευχαριστήσω και τη διευθύντρια και τους εκπαιδευτικούς, τις δασκάλες και τους δασκάλους. Όπως και δίπλα στο Νηπιαγωγείο, που η οργάνωση είναι πάρα πολύ καλή και οι αίθουσες έχουν προσεγμένη όμορφη όψη. Συγχαρώ και τη διευθύντρια και τις νηπιαγωγούς.

Πράγματι τα σχολεία μας είναι έτοιμα. Σε κάποια σχολεία, όπως είναι λογικό και επόμενο, υπάρχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και επομένως ιδιαίτερες απαιτήσεις. Άρα  από την αρχή θα πρέπει μιλώντας για τα νηπιαγωγεία και οι νηπιαγωγοί να προσαρμόσουν τη διάταξη των αιθουσών, το πρόγραμμα, και ενδεχομένως να δώσουν ιδιαίτερες λύσεις στη βάση των δεδομένων.

Εδώ, σε αυτό το σχολείο, για παράδειγμα, οι εκπαιδευτικοί έχουν πάρει αυτή την πρωτοβουλία έχουν τυπώσει και θα δώσουν στα παιδιά που θα έλθουν, αυτή την μπλούζα. Θα διανεμηθεί στα παιδιά και όπως γράφει πάνω τις βασικές οδηγίες για την υγειονομική προστασία θα βοηθήσει να τις εμπεδώσουν. Είναι δική τους πρωτοβουλία, τους συγχαίρω και βεβαία και σε πάρα πολλά  άλλα σχολεία υπάρχουν ανάλογες πρωτοβουλίες. Η εκπαίδευση είναι πρώτα από όλα οι εκπαιδευτικοί μας, σε αυτούς στηριζόμαστε. Θέλω με την ευκαιρία να πω ότι για τη διαρρύθμιση των αιθουσών έχουμε δώσει λύσεις αναλόγως των δεδομένων. Δεν ξεκινήσαμε για να συνενώσουμε διπλά θρανία. Αρχικός σχεδιασμός ήταν να οργανώσουμε τις αίθουσες με τη χρήση διθέσιων θρανίων από ένα μαθητή και μετά από αυτό την προσθήκη, όσων μονοθέσιων θρανίων θα χρειάζονταν προκειμένου να τοποθετηθούν όλοι οι μαθητές στην αίθουσα.

Υπήρχε σχεδιασμός για όλες τις αίθουσες, σε όλη την Κύπρο. Είχαμε μετρήσει και είχαν εκτιμηθεί οι ανάγκες επακριβώς. Πλην όμως δεν ήταν δυνατόν η τοπική αγορά να μας προμηθεύσει έγκαιρα τα μονοθέσια θρανία. Έγινε διαδικασία προσφορών από την Εφορεία και ήταν άγονη. Δεν μπορούσαμε να έχουμε αμέσως μονοθέσια, για αυτόν τον λόγο επινοήθηκε η λύση της συνένωσης των θρανίων. Οι Σχολικές Εφορείες συνεχίζουν τη διαδικασία και θα προμηθεύσουν τα σχολεία και με μονοθέσια θρανία. Θέλω να επισημάνω ότι και οι Σχολικές Εφορείες έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου και τις ευχαριστώ για τις προσπάθειες τους και τον Πρόεδρο της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Σχολικών Εφορειών κ. Ντίνο Έλληνα για τον συντονισμό. Στον βαθμό που θα παραδίδονται μονοθέσια θρανία, θα αποκαθίστανται τα διθέσια, θα αφαιρούνται οι ενώσεις. Σε κάποιες αίθουσες που ήταν μικρές και χρειάστηκε εκεί να συνενώσουν τρία διθέσια θρανία, αυτά θα αντικατασταθούν κατά προτεραιότητα. Η επιλογή αυτή ήταν επιβαλλόμενη. Έχουμε από πριν προβλέψει το ενδεχόμενο αυτό στα σχέδια μας, αν κάποια σχολεία παρά τη συνένωση δυο θρανίων δεν μπορούν να φιλοξενήσουν τα παιδιά μόνη λύση θα ήταν η εκ περιτροπής, πρωινή και απογευματινή φοίτηση κατ’ εξαίρεσιν. Για να το αποφύγουμε έγινε δεκτή, προσωρινά, η λύση της συνένωσης τριών θρανίων που θα εξυπηρετούν πέντε παιδιά. Αν τυχόν σε 3-4 σχολεία ή τάξεις είναι τόσο στενοί οι χώροι που να μη γίνεται, θα πάμε στην ανάγκη και σε απογευματινά. Αυτή την ώρα όμως, με την διάταξη που έχουμε, όλα τα σχολεία είναι έτοιμα να λειτουργήσουν.

Το θέμα είναι ότι προβλήματα που υπάρχουν θα πρέπει να τα λύσουμε με συνεργασία, όχι απλώς να τα απαγγέλουμε. Η χώρα μας έχει κερδίσει τη δυνατότητα, όλοι μαζί το έχουμε κάνει, με τα μέτρα της Κυβέρνησης με την υπεύθυνη συμπεριφορά του κόσμου έχουμε κερδίσει τη δυνατότητα να φοιτήσουν όλα τα παιδιά στο σχολείο. Θα το αξιοποιήσουμε και με την υγειονομική προστασία θα το διαφυλάξουμε.

Ας κοιτάξουμε γύρω μας, σε άλλες χώρες, όπου δεν είναι δεδομένη η λειτουργία των σχολείων. Να το αξιοποιήσουμε γιατί και τα παιδία μας χρειάζονται την εκπαίδευση, τη μάθηση με τη φυσική φοίτηση. Αλλά και η κοινωνία μας θα εξυπηρετηθεί με το να λειτουργήσουν τα σχολεία κανονικά. Θα τα καταφέρουμε αξιοποιώντας και την ευσυνειδησία των εκπαιδευτικών μας.

 Όπως είδα εδώ, στο 26ο Δημοτικό, είναι πολύ όμορφα διαρρυθμισμένες οι τάξεις. Βλέπω δασκάλες και δασκάλους πανέτοιμους να υποδεχτούν τα παιδιά από τη Δευτέρα. Να διευκρινίσω ότι  τα πρωτάκια θα έρθουν λίγο αργότερα, για να μπορούν να τα συνοδεύσουν οι γονείς τους. Για να δώσουμε τη δυνατότητα στους γονείς να μπουν στο σχολείο, κατ’ εξαίρεση. Θα παρουσιαστούν στις 9.30 αντί στις 7.30 και αυτό έχει συμφωνηθεί και ειδοποιούνται σχετικά από τα σχολεία.  Τα υπόλοιπα παιδία θα παρουσιαστούν κανονικά στα Δημοτικά, στα Γυμνάσια στα Λύκεια και στις Τεχνικές Σχολές.

Στη συνέχεια, θα επισκεφθούμε ένα από τα μεγάλα σχολεία μας, το πιο μεγάλο λύκειο σε αριθμό μαθητών, το Λανίτειο Λύκειο. Η διαρρύθμιση των αιθουσών στη Μέση Εκπαίδευση είναι διαφορετική, αφού μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και ένα συνθετικό, ακρυλικό, διαφανές διαχωριστικό, εφόσον θα υπάρχει χρήση μάσκας στους μαθητές. Εδώ, όσον αφορά τη μάσκα, και εδώ θα πρέπει να πούμε ότι καταλαβαίνω πλήρως τους εκπαιδευτικούς που θα δουλέψουν φέτος με τη χρήση μάσκας. Είναι δύσκολο. Δεν μπορούμε όμως να κάνουμε διαφορετικά, αυτή είναι η προστασία την οποία μας έχουν συστήσει οι ειδικοί και θα πρέπει να την εφαρμόσουμε. Θέλω να υπενθυμίσω ότι ακόμα και για τα δημοτικά σχολεία η σύσταση που μας έχει δοθεί από την επιστημονική επιδημιολογική ομάδα είναι ότι η χρήση μάσκας συστήνεται αλλά δεν είναι υποχρεωτική για τα παιδιά. Άρα το γενικό μήνυμα είναι ότι θα πρέπει να τηρήσουμε τους κανόνες υγειονομικής προστασίας χωρίς τυπολατρία αλλά στην ουσία τους, όπως το έχει κάνει το σχολείο και το προηγούμενο σχολικό έτος όταν τα σχολεία μας απέδειξαν, τον Μάιο, ότι είναι χώροι υγειονομικής ασφάλειας. Είμαστε περήφανοι για αυτό και θα το κάνουμε ξανά και στη νέα σχολική χρονιά».