2/3/18

Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστα Χαμπιαούρη στο Τρίτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ

Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστα Χαμπιαούρη στο Τρίτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ

Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστας Χαμπιαούρης, σε δηλώσεις του σήμερα κατά τη διάρκεια της εκπομπής «Πρωινό Δρομολόγιο» του Τρίτου Προγράμματος του ΡΙΚ, αναφέρθηκε στον θεσμό των Παγκύπριων Εξετάσεων, στο δημοψήφισμα της ΟΕΛΜΕΚ για τις εξετάσεις τετραμήνων καθώς και στις εξετάσεις των εκπαιδευτικών.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο των ερωτωαπαντήσεων.
Ερώτηση: Ποιές αλλαγές θα γίνουν για τις Παγκύπριες Εξετάσεις;
Απάντηση: Θα έχω σήμερα συνάντηση με τους οργανωμένους γονείς μέσης εκπαίδευσης για να δούμε το θέμα λεπτομερώς και να έχουμε μια πληρέστερη εικόνα σχετικά με το πού ακριβώς είναι το πρόβλημα, και αν κάποια παιδιά αδικούνται θα δούμε πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε αυτό το πρόβλημα. Βάσει της πληροφόρησης που έχω μέχρι τώρα, φαίνεται ότι έχουν γίνει κάποιες αλλαγές για τις οποίες οι δικοί μας μαθητές δεν ήταν ενήμεροι και τίθεται κάποιο θέμα. Θα έχω όμως πληρέστερη ενημέρωση σε λίγο.
Ερώτηση: Τι γίνεται με το δημοψήφισμα της ΟΕΛΜΕΚ για τις εξετάσεις των τετραμήνων;
Απάντηση: Θα ακούσουμε τους οργανωμένους εκπαιδευτικούς και θα λάβομε υπόψη το δημοψήφισμα. Δεν θ’ αλλάξει η φιλοσοφία του τι έχει ψηφιστεί ούτε θα πάμε πίσω. Είναι κάποια πράγματα που βλέπουμε μόνο μπροστά. Υπάρχουν βελτιωτικές κινήσεις που μπορούν να γίνουν και ήδη έχω έρθει σε επαφή με αρκετούς εταίρους (γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές) για να ακούσω τους προβληματισμούς. Θεωρώ ότι σύντομα θα έχουμε θετική εξέλιξη και όλα θα πάνε καλά. Θα λειτουργήσουν και τα τετράμηνα και οι εξετάσεις αλλά θεωρώ ότι θα γίνουν κάποιες αλλαγές για να καθησυχάσουμε τις ανησυχίες γονιών και παιδιών και να μπούμε στην ουσία του προβλήματος.
Αυτό που επικαλούνται οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές είναι η διδακτέα ύλη που πρέπει να μειωθεί και τα χρονικά πλαίσια που είναι ασφυκτικά για τα παιδιά, τα οποία νιώθουν ότι θα έχουν ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα για να δώσουν τα εξεταζόμενα μαθήματα. Νομίζω ότι με κάποιες σκέψεις που έχω ήδη κάνει θα μπορέσουμε να διαμορφώσουμε μια τελική εικόνα η οποία θα μας επιτρέψει να καταλήξουμε σε ένα κοινό σχέδιο δράσης μαζί με την ΟΕΛΜΕΚ, τα παιδιά και τους γονείς. Έχει συγκληθεί επιτροπή αξιολόγησης που παρακολουθεί το θέμα και συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι για να το συζητήσουμε.
Ερώτηση: Πού βρίσκεται το θέμα των αποτελεσμάτων των εξετάσεων των εκπαιδευτικών;
Απάντηση: Είμαστε στην τελική φάση. Σχεδόν ολοκληρώθηκε η διαδικασία διόρθωσης των γραπτών και σύντομα θα ανακοινωθεί και ο νέος κατάλογος. Δεν γνωρίζω αν έχει υπάρξει κάποια καθυστέρηση. Η διαβεβαίωση που έχω όμως είναι ότι είμαστε μέσα στα χρονικά πλαίσια.
Ερώτηση: Ποια είναι τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν για τη μεταρρύθμιση;
Απάντηση: Θα στηρίξω όλα όσα έχει κάνει ο προηγούμενος Υπουργός και θα συμβάλω με τον δικό μου τρόπο στο πλαίσιο της διακήρυξης του ΠτΔ. Θα γίνουν όμως βελτιωτικές κινήσεις εκεί που χρειάζονται. Θα δώσουμε έμφαση στον αθλητισμό και στη νεολαία. Έχουμε την Ακαδημία Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών. Θα προχωρήσουμε άμεσα στην αξιολόγηση των αναλυτικών προγραμμάτων για να μπορέσουμε να δούμε πού μπορούμε να διαφοροποιήσουμε κάποια πράγματα. Εκκρεμεί το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου. Υπάρχει κάποια πρόταση, έχω μιλήσει και με τον κ. Καδή. Είμαι γνώστης του θέματος και είναι ένα από τα θέματα που πρέπει ν’ αγγίξουμε διότι το όλο σύστημα είναι πεπαλαιωμένο και χρειάζεται αναθεώρηση. Πρέπει ο καθένας να συμβάλει με τις δικές του γνώσεις καθώς πρόκειται για δύσκολο θέμα.
Υπάρχουν και πολλά άλλα θέματα που θα δούμε: ώρες διδασκαλίας, διάφορα άλλα θέματα που χρειάζονται βελτίωση, τα αναλυτικά προγράμματα, η μείωση της ύλης και πολλά άλλα πράγματα που πρέπει να γίνουν, αρχίζοντας από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (ακόμα και από την προδημοτική) και να συνεχίσουμε με τη δημοτική εκπαίδευση, τη μέση εκπαίδευση και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την οποία δεν πρέπει να αγνοούμε αλλά πρέπει να συνεργαστούμε για να δώσουμε μια νέα δυναμική. Υπάρχουν πάντως αρκετά θέματα να δούμε. Θα τα μελετήσω πολύ προσεκτικά και θα επιδιώξουμε να αγγίξουμε θέματα που θα κάνουν τη διαφορά. Θα προσπαθήσουμε να αγγίξουμε και θέματα της καθημερινότητας.
Ένα από τα θέματα που απασχολεί τους γονείς είναι οι ανεξεταστέοι μαθητές, εκεί δημιουργούνται πολλά προβλήματα και υπάρχουν διάφορες σκέψεις γι’ αυτό το θέμα. Ένα άλλο θέμα είναι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη δημοτική εκπαίδευση για να γίνεται ομαλότερη μετάβαση προς το γυμνάσιο. Υπάρχουν θέματα όπως το βάρος της σχολικής τσάντας. Μπορεί να ακούγεται απλό όμως υπάρχει ένα θέμα. Άλλα θέματα είναι η καθημερινότητα, η τάξη, το άγχος που απασχολεί μαθητές και εκπαιδευτικούς. Θα επιδιώξω συναντήσεις με τους μαθητές διότι επίκεντρό μας είναι ο μαθητής-άνθρωπος. Όλοι μας νοιαζόμαστε γι’ αυτά τα παιδιά και θα ακούσω και τα παιδιά να μου πουν τα δικά τους για να τα περιλάβω στις προτεραιότητές μου. Νομίζουμε ότι τα ξέρουμε όλα όμως όταν μιλήσουμε με τα παιδιά καταλαβαίνουμε πόσα πράγματα μπορούν να μας διδάξουν. Οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται από κοινού με τα παιδιά και θα δώσω έμφαση σ’ αυτό τον τομέα.