25/4/17

Χαιρετισμός Υπουργού Παιδείας κ. Κώστα Καδή στην τελετή εγκαινίων της Αίθουσας Ειδικής Αγωγής του Λυκείου Αγίου Νεοφύτου

Χαιρετισμός Υπουργού Παιδείας κ. Κώστα Καδή στην τελετή εγκαινίων της Αίθουσας Ειδικής Αγωγής του Λυκείου Αγίου Νεοφύτου



Με ξεχωριστή χαρά παρευρίσκομαι στη σημερινή τελετή εγκαινίων της Αίθουσας Ειδικής Αγωγής του Λυκείου Αγίου Νεοφύτου. Η συγκεκριμένη Αίθουσα αποτελεί έναν λειτουργικό, καλαίσθητο και άρτια εξοπλισμένο χώρο, ώστε τα παιδιά της Ειδικής Μονάδας να περνούν όμορφα και δημιουργικά τη φοίτησή τους στο Σχολείο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Αίθουσα διαθέτει διαδραστικό πίνακα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές με ειδικά εκπαιδευτικά λογισμικά, βιντεοπροβολέα, εκπαιδευτικά παιχνίδια, οθόνη αφής και cd-player. Με την αξιοποίηση των σύγχρονων εκπαιδευτικών αυτών μέσων, τα παιδιά υποβοηθούνται και υποστηρίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια της διδακτικής πράξης, προκειμένου να βελτιώσουν τη σωματική, τη συναισθηματική, την πνευματική και την κοινωνική τους κατάσταση, ανάλογα πάντα με τις ιδιαίτερες προσωπικές τους ανάγκες.

Στην Πάφο λειτουργούν σήμερα τρείς Ειδικές Μονάδες σε Γυμνάσια και δύο σε Τεχνικές Σχολές με τη συμμετοχή 23 συνολικά παιδιών. Η Ειδική Μονάδα του Λυκείου Αγίου Νεοφύτου λειτούργησε την 1η Σεπτεμβρίου 2016 και είναι η πρώτη που δημιουργήθηκε σε Λύκειο της πόλης και επαρχίας Πάφου. Κατά τη φετινή σχολική χρονιά φοιτούν σε αυτήν τέσσερα παιδιά, εκ των οποίων τα δύο παρακολουθούν το Προεπαγγελματικό Πρόγραμμα σε χώρους εκτός σχολείου. Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των δράσεων της Ειδικής Αγωγής στη Μέση Εκπαίδευση και απευθύνεται σε παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες, τα οποία φοιτούν στα Λύκεια. Μέλημα αυτής της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής αποτελεί η ομαλή μετάβαση των εν λόγω μαθητών από τον σχολικό στον επαγγελματικό χώρο.

Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση συμπεριλαμβάνεται τα τελευταία χρόνια ανάμεσα στις προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, το οποίο εφαρμόζει ενταξιακή εκπαιδευτική πολιτική, που ενισχύεται από δράσεις συνεκπαίδευσης σε ειδικές δομές, που επιτρέπουν τη σχολική και κοινωνική ενσωμάτωση των μαθητών. Στο πλαίσιο αυτό, οι σχολικοί ψυχολόγοι σε συνεργασία με τους κοινωνικούς λειτουργούς, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς εργάζονται συλλογικά, αξιοποιώντας παιδαγωγικές και θεραπευτικές μεθόδους, ώστε να παρέχουν στα παιδιά ολοκληρωμένη στήριξη.

Με αφορμή τη σεμνή αυτή τελετή θα ήθελα να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στη Διεύθυνση του Σχολείου και στη Διαχειριστική Επιτροπή για τον συντονισμό και την αποτελεσματική συνεργασία, αλλά και όλους όσοι συνέβαλαν με καθοιονδήποτε τρόπο στην επιτυχημένη υλοποίηση αυτής της προσπάθειας. Είναι πραγματικά πολύ σημαντικό η εκπαιδευτική κοινότητα και ευρύτερα η κοινωνία να αγκαλιάζει με αγάπη κάθε παιδί, να αναγνωρίζει και να σέβεται την προσωπικότητά του, διασφαλίζοντας του ίσες ευκαιρίες, οι οποίες να δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την υγιή εξέλιξή του.