25/5/16

Χαιρετισμός Υπουργού Παιδείας κ. Κ. Καδή, στον εορτασμό για τα 111 χρόνια λειτουργίας του Α’ Δημοτικού Σχολείου Παλουριώτισσας

Χαιρετισμός Υπουργού Παιδείας κ. Κ. Καδή, στον εορτασμό για τα 111 χρόνια λειτουργίας του Α’ Δημοτικού Σχολείου Παλουριώτισσας



Με μεγάλη χαρά αποδέχθηκα την πρόσκληση της Διεύθυνσης του Α’ Δημοτικού Σχολείου Παλουριώτισσας, της Εφορείας Ελληνικών Εκπαιδευτηρίων Λευκωσίας και του Συνδέσμου Γονέων να χαιρετίσω την αποψινή εκδήλωση, που πραγματοποιείται με αφορμή τη συμπλήρωση 111 χρόνων από τη λειτουργία του Σχολείου.

Από το 1904 μέχρι σήμερα, το ιστορικό αυτό εκπαιδευτήριο της Λευκωσίας επιτελεί σημαντικό εκπαιδευτικό, πολιτιστικό και κοινωνικό ρόλο. Οι χιλιάδες μαθητές που έχουν αποφοιτήσει από αυτό, απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες, μεγάλωσαν με αξίες και ιδεώδη και δραστηριοποιήθηκαν σε διάφορούς τομείς της κοινωνίας μας, τιμώντας με τη σειρά τους το Σχολείο και τον τόπο τους.

Τα τελευταία χρόνια, βασική ιδιαιτερότητα του Σχολείου είναι η πολυπολιτισμική του ταυτότητα, γεγονός που καθιστά το εκπαιδευτικό έργο ακόμα πιο απαιτητικό. Ωστόσο, οι 200 και πλέον μαθητές που φοιτούν σήμερα στους δύο κύκλους του Σχολείου απολαμβάνουν ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί παρέχουν γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική καλλιέργεια στα παιδιά, τα οποία συνυπάρχουν αρμονικά και καθημερινά αποδεικνύουν έμπρακτα ότι αποδέχονται τη διαφορετικότητα των άλλων και σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ενισχύει όλες τις προσπάθειές που καταβάλλει η σχολική μονάδα, ώστε να βελτιώνεται και να αναπτύσσεται διαρκώς. Στο πλαίσιο αυτό το Σχολείο, στη βάση πραγματικών δεδομένων και αντικειμενικών κριτηρίων, έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα «ΔΡΑΣΕ», το οποίο είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αναμένεται να αρχίσει να υλοποιείται από την επόμενη σχολική χρονιά. Μέσα από το Πρόγραμμα παρέχεται η δυνατότητα για αγορά υπηρεσιών εκπαιδευτικών ενισχυτικής διδασκαλίας και δημιουργικής απασχόλησης, τόσο σε πρωινό όσο και σε απογευματινό χρόνο, προκειμένου να βοηθηθούν εξατομικευμένα ή και ομαδικά όσα παιδιά έχουν ανάγκη. Με την παράλληλη στήριξη των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, και συγκεκριμένα των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, τα σχολεία που συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα «ΔΡΑΣΕ», θα έχουν αυξημένες δυνατότητες να αναπτύξουν ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις προς όφελος των μαθητών τους. Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα δίνει την ευκαιρία για αγορά υπηρεσιών από επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων, όπως ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, οι οποίοι, όταν οι περιστάσεις το απαιτούν, θα ενισχύουν το εκπαιδευτικό έργο, συμβάλλοντας στην ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Με την αποψινή ευκαιρία θα ήθελα επίσης να σας ενημερώσω ότι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, δρομολογεί όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και τη συντήρηση των υποδομών του Α’ Δημοτικού Σχολείου Παλουριώτισσας με τρόπο που να μην αλλοιώνει τον χαρακτήρα και την ιστορική του ταυτότητα. Συγκεκριμένα έχουν εγκριθεί 1,3 εκ. στον προϋπολογισμό του 2017, τα οποία περιλαμβάνουν εργασίες βελτίωσης του κλασσικού κτηρίου, ανασχεδιασμό υφιστάμενων υποδομών, αντισεισμική αναβάθμιση, τόσο στο Δημοτικό όσο και στο Νηπιαγωγείο που συστεγάζεται στους χώρους του Σχολείου, επεκτάσεις και εξωτερικές εργασίες, καθώς και ηλεκτρομηχανολογικό εκσυγχρονισμό.

Βασική επιδίωξή μας είναι να εξασφαλίζουμε στα παιδιά ποιοτική εκπαίδευση σε ασφαλείς συνθήκες, ώστε ο χρόνος παραμονής στο σχολείο να είναι καθόλα δημιουργικός, παραγωγικός και ευχάριστος.

Με την ευκαιρία του επετειακού αυτού εορτασμού, τιμούμε και μνημονεύουμε όλους όσοι διαχρονικά πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους στο Σχολείο, ενισχύοντας την εξέλιξή του και συμβάλλοντας στην επίτευξη των ευρύτερων στόχων της παιδείας του τόπου μας.

Τέλος, θα ήθελα να συγχαρώ θερμά όλους όσοι συνέβαλαν στην άρτια διοργάνωση της αποψινής εκδήλωσης, η οποία αποτελεί ένα ταξίδι στον χρόνο και στην ιστορία της κυπριακής εκπαίδευσης και να ευχηθώ κάθε επιτυχία και πρόοδο στο έργο των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας.