Οι μαθητές της
Θεσσαλονίκης τιμούν τους ήρωες
του Κυπριακού
Αγώνα 1955-59
Tην Τετάρτη 22
Απριλίου 2015, πραγματοποιήθηκε για
έκτη συνεχή χρονιά με μεγάλη επιτυχία στην κατάμεστη αίθουσα τελετών του
Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, από σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
της πόλης, εκδήλωση μνήμης και τιμής για τους ήρωες του Απελευθερωτικού Αγώνα
της ΕΟΚΑ 1955-59.
Κύριος ομιλητής
στην εκδήλωση ήταν ο Υπουργός Εσωτερικών της Δημοκρατίας κ. Σωκράτης Χάσικος, ο
οποίος αναφέρθηκε στο μεγαλείο της ψυχής και στον ηρωισμό των αγωνιστών του
1955, οι οποίοι πολέμησαν και θυσιάστηκαν για την απελευθέρωση της Κύπρου. Ο κ.
Υπουργός τόνισε ότι: «Αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνά ο Ελληνισμός της
Κύπρου, οπλιζόμαστε με θάρρος και υπομονή να αντέξουμε και να σταθούμε ακλόνητοι
εκεί όπου η μοίρα μας έταξε. Η 1η Απριλίου 1955 αποτελεί φωτεινό φάρο στη
μακραίωνη ιστορία μας, στην προσπάθειά μας να καταστήσουμε την πατρίδα μας ξανά
ελεύθερη και επανενωμένη».
Την εκδήλωση
διοργάνωσαν το Γενικό Προξενείο της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη, η
Ομοσπονδία Κυπριακών Οργανώσεων Ελλάδας, οι δύο Σύλλογοι Κυπρίων Θεσσαλονίκης
και η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και τελούσε υπό
την αιγίδα της Υφυπουργού Μακεδονίας και Θράκης κα Κόλλια Τσαρουχά, με χορηγούς
το Συμβούλιο Ιστορικής Μνήμης Αγώνα ΕΟΚΑ 1955-59 και το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.
Στο πλαίσιο της
εκδήλωσης, απονεμήθηκαν από τους Προέδρους του Συμβουλίου Ιστορικής Μνήμης Αγώνα
ΕΟΚΑ 1955-1959, των Συνδέσμων Αγωνιστών
ΕΟΚΑ 1955-1959 και του Ιδρύματος Απελευθερωτικού Αγώνα 1955-1959 βραβεία στους
μαθητές που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό Ζωγραφικής με τίτλο «Μικρή Πατρίδα
Μεγάλες Θυσίες», οι οποίοι αποτύπωσαν συνδέοντας το χτες με το σήμερα, την
εμπειρία, τις απόψεις και το όραμά τους για την αξία της ελευθερίας.
Απονεμήθηκε επίσης
τιμής ένεκεν, από τον Πρόεδρο των Συνδέσμων Αγωνιστών 1955-1959 κ. Σοφοκλέους
στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το μετάλλιο «Χαιρετισμός στη
Λευτεριά» για τη διαχρονική προσφορά του στους αγώνες της Κύπρου για Ελευθερία και Δημοκρατία.
____________