της
εκπαίδευσης στα σχολεία μας
Την
τελική φάση του εκσυγχρονισμού των Αναλυτικών Προγραμμάτων, του περιεχομένου
δηλαδή της παρεχόμενης εκπαίδευσης από τα σχολεία μας, εγκαινίασε ο Υπουργός
Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστας Καδής, στην πρώτη συνάντηση που είχε με το
σύνολο των Πανεπιστημιακών και των συνδέσμων/συντονιστών Επιθεωρητών της
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι θα συμμετέχουν στην όλη
προσπάθεια. Στη συνάντηση συμμετείχε και η Επιστημονική Υπεύθυνη του έργου
Καθηγήτρια Μαίρη Κουτσελίνη.
Όπως
ανέφερε ο κ. Υπουργός στην τοποθέτησή του, βασική επιδίωξη της προσπάθειας που
εγκαινιάζεται είναι να εκσυγχρονιστεί το περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης
προς τα παιδιά μας, μέσα από μια καθαρά τεχνοκρατική προσέγγιση και με την
αξιοποίηση των ειδικών στο κάθε αντικείμενο επιστημόνων.
Σε
αυτή τη νέα φάση έχει προσκληθεί ένας σημαντικός αριθμός πανεπιστημιακών
δασκάλων και μάχιμων εκπαιδευτικών με ειδικές γνώσεις, τόσο ως προς την
παιδαγωγική όσο και ως προς την επιστημονική πτυχή των μαθημάτων που
περιλαμβάνονται στα Αναλυτικά Προγράμματα. Οι δύο βασικές στοχεύσεις που έθεσε
στη συνάντηση ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού αφορούν στην ολοκλήρωση και την
οριστικοποίηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και τον εμπλουτισμό τους με τους
Δείκτες Επάρκειας και τους Δείκτες Επιτυχίας για κάθε γνωστικό αντικείμενο. Για
να γίνει αυτό, οι Επιτροπές που συστάθηκαν πρόσφατα, θα αξιοποιήσουν όλη την
εργασία που έχει γίνει μέχρι σήμερα και ιδιαίτερα την Έκθεση της Επιστημονικής
Επιτροπής που ανέλαβε τη διαμορφωτική αξιολόγηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Αξίζει
να σημειωθεί ότι σημαντικός αριθμός των Πανεπιστημιακών που προσκλήθηκαν να
συμμετέχουν σε αυτή τη φάση, συμμετείχαν και στην προηγούμενη φάση της
συγκρότησης των Αναλυτικών Προγραμμάτων, γεγονός που καταδεικνύει τη στόχευση
του Υπουργείου όπως διασφαλιστεί η συνέχεια στο έργο που έχει μέχρι σήμερα
υλοποιηθεί.
Όπως
ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, η προσπάθεια αυτή δεν μπορεί να
ολοκληρωθεί την ίδια χρονική στιγμή για όλα τα γνωστικά αντικείμενα, καθώς το
έργο και οι δυσκολίες που η κάθε ομάδα έχει να διαχειριστεί διαφέρουν. Ωστόσο,
αναμένεται ότι κάποιες ομάδες θα είναι έτοιμες να ολοκληρώσουν τις στοχεύσεις
που έχουν τεθεί τον Ιούνιο του 2015, ενώ κάποιες άλλες ομάδες αναμένεται ότι θα
χρειαστούν περισσότερο χρόνο.
Στην
καταληκτική του δήλωση, ο κ. Καδής υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Παιδείας και
Πολιτισμού, παραμένοντας προσηλωμένο στην τεχνοκρατική προσέγγιση που μέχρι
σήμερα υιοθετεί, συνεχίζει να οικοδομεί τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας
συστήματος, επιδιώκοντας πρωτίστως τη διασφάλιση της ποιότητας στο περιεχόμενο
των Αναλυτικών μας Προγραμμάτων, προς όφελος των ίδιων των μαθητών μας.