Ο
Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων
προήδρευσε
συνεδρίας του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας
Τα
θέματα της μείωσης του ορίου ηλικίας για απόκτηση μαθητικής άδειας από τα 17
½ στα 17 χρόνια, και της επανεξέτασης
οδηγών ηλικίας 70 ετών και άνω, ήταν στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίας του
Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του
Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων κ. Μάριου Δημητριάδη στην παρουσία του Υπουργού
Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης κ. Ιωνά Νικολάου.
Σε
δηλώσεις του ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Μάριος Δημητριάδης, σημείωσε
ότι θα ετοιμαστεί πρόταση για μείωση του ορίου ηλικίας για απόκτηση μαθητικής
άδειας, η οποία θα υποβληθεί ενώπιον του επόμενου Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας,
το οποίο θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Φεβρουάριο.
Ο
κ. Υπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι οι συνεδρίες του
Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας διεξάγονται πλέον σε πιο τακτική βάση, κάτι το οποίο
όπως τόνισε, θα συμβάλει στην πιο αποτελεσματική εφαρμογή των αποφάσεων που θα
λαμβάνονται από το συμβούλιο.
Απηύθυνε
παράλληλα έκκληση προς τη Βουλή όπως προχωρήσει τα συντομότερο δυνατόν στην
ψήφιση των νομοσχεδίων που εκκρεμούν ενώπιόν της εδώ και αρκετά χρόνια,
νομοθεσίες οι οποίες όπως ανέφερε θα συμβάλλουν στη βελτίωση του επιπέδου οδικής
ασφάλειας. Τα νομοσχέδια αφορούν τη μείωση του επιτρεπτού επιπέδου αλκοόλης για
νεαρούς οδηγούς και το ναρκοτέστ.
Ερωτηθείς
κατά πόσο γίνονται σκέψεις επανεξέτασης των ορίων ταχύτητας σε συγκεκριμένους
δρόμους, ο κ. Δημητριάδης, ανέφερε ότι υπάρχει όντως πρόθεση για επανεξέτασή
τους. Σημείωσε ωστόσο, ότι οι όποιες αποφάσεις, θα ληφθούν στο πλαίσιο των
διεθνών κανόνων οδικής ασφάλειας.
Από
πλευράς του, ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης κ. Ιωνάς Νικολάου,
ανέφερε ότι στη σημερινή συνεδρία συζητήθηκε και το θέμα του στρατηγικού
σχεδιασμού για την οδική ασφάλεια. Ζητήσαμε, σημείωσε, όπως ετοιμαστούν
συγκεκριμένες δράσεις, οι οποίες θα πρέπει να υλοποιηθούν εντός των
χρονοδιαγραμμάτων που θα τεθούν.
«Με
αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να αξιολογούμε τις δράσεις που θα λαμβάνονται και
κατά πόσον αυτές επιτυγχάνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα», συμπλήρωσε.
Ο
κ. Νικολάου σημείωσε παράλληλα ότι στη σημερινή συνεδρία, συζητήθηκε το θέμα της
αποτελεσματικότερης διαχείρισης της πλειάδας των εξωδίκων που εκδίδονται. «Στο
πλαίσιο του εκσυγχρονισμού και της μηχανογράφησης οφείλουμε να ρυθμίσουμε το εν
λόγω ζήτημα και να μειώσουμε στον ελάχιστο δυνατό βαθμό τον χρόνο που απαιτείται
για την έκδοση των εξωδίκων» τόνισε.
Ανέφερε
μάλιστα χαρακτηριστικά ότι στην περίπτωση των εξωδίκων που έχουν εκδοθεί με την
εφαρμογή του συστήματος φωτο-επισήμανσης στη Γρίβα Διγενή, στην Έγκωμη, έχουν
παρατηρηθεί σημαντικές καθυστερήσεις σε
ό,τι αφορά την παράδοσή τους. Από τις 46 χιλιάδες εξώδικα που εκδόθηκαν από τις
2 Ιουνίου, πρόσθεσε, μόλις τα 8 χιλιάδες έχουν φτάσει στους πολίτες που
παραβίασαν το όριο ταχύτητας.
«Εάν
θέλουμε να είμαστε σωστά προετοιμασμένοι για την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου
συστήματος φωτο-επισήμανσης, οφείλουμε να επιλύσουμε το εν λόγω ζήτημα το
συντομότερο δυνατόν», σημείωσε.
Ερωτηθείς
για το πότε αναμένεται η εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος
φωτο-επισήμανσης, ο κ. Νικολάου ανέφερε ότι οι προσφορές που υποβλήθηκαν
βρίσκονται αυτήν τη στιγμή στο στάδιο της διαβούλευσης. Εντός του 2015, τόνισε,
θα πρέπει να αναμένεται η εγκατάσταση του συστήματος.
Τα
εξώδικα, επισήμανε, ο κ. Νικολάου, δεν εκδίδονται για να εισπράττει λεφτά το
κράτος, αλλά έχουν στόχο τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, ανέφερε, τα
εξώδικα θα πρέπει να παραδίδονται άμεσα στους πολίτες.
Ερωτηθείς
για το θέμα της επανεξέτασης των οδηγών άνω των 70 ετών, ο Υπουργός Δικαιοσύνης
και Δημόσιας Τάξης, υπογράμμισε ότι στόχος του Συμβουλίου δεν είναι σε καμιά
περίπτωση να στερήσει τη δυνατότητα οδήγησης στους πολίτες άνω των 70 ετών.
«Οφείλουμε ωστόσο να διασφαλίσουμε ότι όσοι κατέχουν δίπλωμα οδήγησης είναι σε
θέση να οδηγούν με ασφάλεια στους δρόμους», κατέληξε.