Έναρξη της
Εκστρατείας Ενημέρωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα Δικαιώματα των
Καταναλωτών – Παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή
Κύπρου
Τετάρτη, 28
Μαΐου 2014, Ώρα: 11.00 π.μ.
Σπίτι της
Ευρωπαϊκής Ένωσης
Λεωφ.
Βύρωνος 30, Λευκωσία
Συνέντευξη τύπου για την
έναρξη εκστρατείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με στόχο την ενημέρωση των
καταναλωτών για τα δικαιώματά τους και την παρουσίαση της ετήσιας έκθεσής του
Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Κύπρου θα πραγματοποιηθεί στις 28 Μαΐου 2014,
11.00 π.μ. στο Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Λευκωσία.
Την εκδήλωση θα προσφωνήσουν
ο Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο, κ. Γεώργιος
Μαρκοπουλιώτης, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Ανταγωνισμού και Προστασίας
Καταναλωτών του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού κ.
Πάμπος Χαραλάμπους, η Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Κύπρο κα.
Έλενα Παπαχριστοφόρου, και η Διευθύντρια Πολιτικής για τους Καταναλωτές, στη
Γενική Διεύθυνση Υγείας και Καταναλωτών στην Ε.Ε κα. Δέσποινα Σπανού.
Νέα οδηγία για την προστασία
των καταναλωτών
Μόλις το 9% των Κυπρίων
καταναλωτών δηλώνει πως γνωρίζει τα δικαιώματά του. Το 43% δεν νιώθει αρκετά
σίγουρο για να πραγματοποιεί διαδικτυακές αγορές μέσω πωλητών από άλλες χώρες,
ενώ το 44% πιστεύει ότι δεν έχει το δικαίωμα να επιστρέψει τα αγαθά τέσσερις
ημέρες μετά την παράδοσή τους.
Η εκστρατεία στοχεύει στην
ενημέρωση σχετικά με τα συγκεκριμένα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των
καταναλωτών, τι σημαίνουν στην πράξη και πώς να τα ασκούν. Αφορά τόσο την αγορά
αλλά και την πώληση αγαθών και υπηρεσιών και στοχεύει επίσης στην καλύτερη
ενημέρωση σχετικά με την νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αυτό το θέμα.
Συμπίπτει με την εισαγωγή
της νέας οδηγίας για τα δικαιώματα των καταναλωτών (CRD) στην ΕΕ η οποία θα
τεθεί σε εφαρμογή σε όλα τα κράτη μέλη στις 13 Ιουνίου 2014, ευθυγραμμίζοντας
έτσι τους εθνικούς κανόνες ώστε όλοι οι καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση να
έχουν τα ίδια δικαιώματα. Η νέα οδηγία εισάγει νέους κανόνες όπως τη διαφάνεια
των τιμών, την επιστροφή χρημάτων και την απόσυρση από συμβάσεις πωλήσεων, ενώ
εισάγει επίσης κοινούς κανόνες για τις επιχειρήσεις, διευκολύνοντάς τις να
εμπορεύονται σε όλη την Ευρώπη.
Το βασικό μήνυμα της
εκστρατείας είναι «Η ΕΕ ενισχύσει τους καταναλωτές» και τονίζει τα πέντε βασικά
δικαιώματα των καταναλωτών: δικαίωμα για αξιόπιστη διαφήμιση, για επισκευή ή
αντικατάσταση ελαττωματικών αγαθών, για συμβάσεις χωρίς καταχρηστικές ρήτρες,
για επιστροφή αγαθών που αγοράστηκαν ηλεκτρονικά μέσα σε 14 ημέρες, και για
δωρεάν βοήθεια από τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτών για τυχόν προβλήματα με
έμπορο στο εξωτερικό.
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο
Καταναλωτή Κύπρου
Το ΕΚΚ Κύπρου
συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω της Γενικής Διεύθυνσης
Υγείας και Καταναλωτών και το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και
Τουρισμού. Το Κέντρο στεγάζεται και λειτουργεί στα γραφεία της Υπηρεσίας
Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών του Υπουργείου.
Το ΕΚΚ Κύπρου έχει ως στόχο
την προώθηση και ανάπτυξη της εμπιστοσύνης του καταναλωτή στην εσωτερική αγορά
της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την παροχή πληροφοριών σε θέματα που αφορούν τους
καταναλωτές σχετικά με τα οικονομικά τους συμφέροντα. Καταναλωτές της Ε.Ε. που
αντιμετωπίζουν προβλήματα σε συναλλαγές που πραγματοποιούν σε κράτη-μέλη της
Ε.Ε., εκτός της χώρας διαμονής τους, μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους
στο ΕΚΚ Κύπρου. Ο ρόλος του Κέντρου είναι διαμεσολαβητικός και στόχο έχει τη
φιλική επίλυση διασυνοριακών διαφορών μεταξύ προμηθευτή και καταναλωτή.