Πραγματοποιήθηκε χτες στο Υπουργείο
Συγκοινωνιών και Έργων ευρεία σύσκεψη για το θέμα των κομίστρων στα λεωφορεία.
Στη σύσκεψη, της οποίας προήδρευσε ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Τάσος
Μητσόπουλος, έλαβαν μέρος οι Γενικοί
Διευθυντές των Υπουργείων Συγκοινωνιών και Έργων, Παιδείας και Πολιτισμού και
υπηρεσιακοί παράγοντες από τα Υπουργεία Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών
Ασφαλίσεων, Παιδείας και Πολιτισμού και Συγκοινωνιών και Έργων.
Στη διάρκεια της σύσκεψης αξιολογήθηκε η
μέχρι τώρα πορεία από την εφαρμογή του μέτρου και εκφράστηκε η ικανοποίηση για
την υπευθυνότητα και ωριμότητα με την οποία αντιμετωπίστηκε η εισαγωγή
κομίστρων, από τη συντριπτική πλειονότητα των επηρεαζόμενων, παρά τις αντίξοες
οικονομικές συνθήκες που διέρχεται ο τόπος μας.
Όπως τονίστηκε από την πρώτη κιόλας ημέρα, η
αξιολόγηση εφαρμογής του μέτρου είναι συνεχής και καταβάλλεται προσπάθεια
εντοπισμού των αδυναμιών και πραγματοποίησης διορθωτικών παρεμβάσεων, παρά το
γεγονός ότι οι σχετικές πιστώσεις είναι δραματικά περιορισμένες και οποιαδήποτε
αλλαγή θα συνεπάγεται τη μετακίνηση του κόστους σε άλλες ομάδες του πληθυσμού.
Στη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν διάφορα
σενάρια με έμφαση στη δυνατότητα εξαίρεσης μαθητών των οποίων και οι δύο γονείς
είναι επί μακρόν άνεργοι, ή είναι λήπτες σύνταξης αναπηρίας ή ανικανότητας,
καθώς επίσης και μονογονέων με χαμηλό μηνιαίο εισόδημα. Οι υπηρεσιακοί
παράγοντες ανέλαβαν να εντοπίσουν τον ακριβή αριθμό των ατόμων αυτών και να
εκτιμήσουν το τελικό κόστος. Στόχος παραμένει το σύστημα
επιβολής μαθητικών κομίστρων να καταστεί όσο πιο δίκαιο γίνεται ώστε, από τη
μια να εξαιρεθούν από την καταβολή κομίστρων οι έχοντες πραγματικό πρόβλημα και
από την άλλη να εισπραχθούν τα ποσά που είναι αναγκαία για τη συνέχιση της
λειτουργίας του συστήματος. Τονίζεται δε ότι το κόμιστρο των 15 ευρώ που έχει
καθοριστεί είναι το 50% του κανονικού κομίστρου, το οποίο δεν καλύπτει παρά
μέρος μόνο του πραγματικού κόστους των μαθητικών λεωφορείων και το υπόλοιπο
καταβάλλεται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
______________