19/1/14

Χαιρετισμός του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Ν. Αναστασιάδη στο 28ο Συνέδριο της Χριστιανικής Ένωσης Κυπρίων Επιστημόνων

Είναι με μεγάλη χαρά και με ιδιαίτερο σεβασμό προς τη Χριστιανική Ένωση Κυπρίων Επιστημόνων που αποδέχτηκα την πρόσκλησή σας να χαιρετήσω την έναρξη του 28ου συνεδρίου της οργάνωσης. Δυστυχώς, λόγω του βεβαρημένου προγράμματός μου δεν μου είναι κατορθωτό να παρευρεθώ και να χαιρετήσω προσωπικά την εκδήλωσή σας.


Θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Χριστιανική Ένωση Κυπρίων Επιστημόνων για την πρόσκληση και να συγχαρώ το Διοικητικό Συμβούλιο και τα μέλη της για το πολύπλευρο πνευματικό και κοινωνικό έργο που επιτελούν διαχρονικά. Από την ίδρυση της το 1979, η Οργάνωση έχει συνδράμει σημαντικά στην πνευματική και ηθική καλλιέργεια του λαού μας με το έργο της και την έμπρακτη συμπαράστασή της προς τους πάσχοντες συνανθρώπους μας.

Είστε άξιοι συγχαρητηρίων για τη συμβολή σας στη συνένωση των επιστημόνων και στην κατάδειξη της αρμονικής σχέσης μεταξύ των χριστιανικής πίστης και της επιστήμης, αλλά, και γενικότερα για τη συμβολή σας στην υποστήριξη του πνευματικού και κοινωνικού έργου της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας.

Το θέμα το οποίο θα απασχολήσει το συνέδριό σας, δηλαδή η ανάγκη ευαισθητοποίησης της οικογένειας και του σχολείου στη διαχείριση των προβλημάτων αγωγής, είναι άκρως ενδιαφέρον όσο και επίκαιρο. Οι σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές εξελίξεις όπως είναι οι μετακινήσεις των οικονομικών μεταναστών και η οικονομική κρίση από τα οποία επηρεάστηκε σε μέγα βαθμό και η κυπριακή κοινωνία, καθώς και το δικαίωμα κάθε παιδιού για πρόσβαση στο αγαθό της εκπαίδευσης χωρίς διαχωρισμούς και αποκλεισμούς, έχουν αναδείξει την πολυμορφία του μαθητικού πληθυσμού και των προβλημάτων αγωγής.

Η διαχείρισή τους είναι στις μέρες μας ζωτικής σημασίας, και αυτό αναδεικνύει τις αυξημένες υποχρεώσεις της οικογένειες, της εκπαιδευτικής κοινότητας και γενικά του σχολείου.

Κανένα παιδί δεν είναι ίδιο με τα άλλα. Κάθε παιδί μεταφέρει στο σχολείο το δικό του κόσμο, που είναι συνάρτηση του κοινωνικού, πολιτισμικού, οικογενειακού του περιβάλλοντος, σε συνδυασμό με τον ψυχισμό και τις δικές του δυνατότητες για μάθηση. Μαθητές και μαθήτριες, Κύπριοι και αλλοδαποί, μαθητές ευφυείς και μαθητές με ειδικές ανάγκες και δεξιότητες, μαθητές από μονογονεϊκές οικογένειες, μαθητές που ζουν σε άνετες συνθήκες, αλλά και άλλοι που βιώνουν τη φτώχεια και τη βία, και πολλά άλλα, αποτελούν τη σύνθεση μιας σχολικής τάξης.

Οι ιδιαιτερότητες αυτές διαγράφουν έναν δύσκολο και απαιτητικό ρόλο για την οικογένεια και τον εκπαιδευτικό. Όλα αυτά πρέπει να προκαλούν την ευαισθητοποίηση και καθιστούν αναγκαία τη συνεργασία των εκπαιδευτικών, της διεύθυνσης των σχολείων και των γονέων. Αλλά και το παιδί πρέπει να γνωρίζει ότι το σχολείο και η οικογένειά του συνεργάζονται από κοινού για το δικό του καλό.

Εκφράζουμε την ικανοποίησή μας, γιατί η Χριστιανική Ένωση Κυπρίων Επιστημόνων αφιερώνει το φετινό της Συνέδριο σε ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα για την κοινωνία και ιδιαίτερα, τα παιδιά μας.

Η επιστημονική κατάρτιση των εισηγητών του Συνεδρίου αποτελεί εγγύηση για την εγκυρότητα των όσων θα ακουσθούν στη συνέχεια. Συγχαίρουμε το Δ.Σ. της ΧΕΚΕ για την επιλογή τους και στους ίδιους ευχόμαστε καλή επιτυχία.

Το ενδιαφέρον της πολιτείας για την αγωγή των παιδιών είναι γνωστό και εκφράζεται έμπρακτα με την υλική και άλλης μορφής στήριξή της. Πιστεύουμε ότι τα πορίσματα του συνεδρίου, τα οποία και θα αναμένουμε, θα αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο για τη μελέτη τρόπων συνέχισης και εμπλουτισμού αυτού του ενδιαφέροντος.

Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου και ευχαριστώ τους διοργανωτές του για την πρόσκληση να χαιρετίσω και την ευκαιρία να επικοινωνήσω μαζί σας.
_____________

Σημείωση: Το χαιρετισμό διάβασε ο Υπουργός Υγείας δρ Πέτρος Πετρίδης.