15/11/13

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας κ. Κυριάκου Κενεβέζου με την ευκαιρία της 30ης επετείου της ανακήρυξης του ψευδοκράτους


Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες, φοιτητές και φοιτήτριες,




Μία από τις πιο δύσκολες περιόδους που κληθήκαμε να διαχειριστούμε στη σύγχρονη ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας υπήρξε η περίοδος του Νοεμβρίου του 1983
. Συμπληρώνονται ήδη 30 χρόνια από την ημέρα εκείνη που οι τουρκικές δυνάμεις κατοχής και η τότε τουρκοκυπριακή ηγεσία υπό τον Ραούφ Ντενκτάς, προχώρησαν στην ανακήρυξη της κατεχόμενης από τα τουρκικά στρατεύματα κυπριακής γης, σε ανεξάρτητο κράτος, την ούτω καλούμενη «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου». Ήταν μια ενέργεια που στην πραγματικότητα είχε σχεδιαστεί πολλά χρόνια πριν, από την περίοδο της γένεσης της Ανεξάρτητης Κυπριακής Δημοκρατίας όταν στους κύκλους των Τουρκοκυπρίων κυρίαρχο σύνθημα ήταν το «Τακσίμ» (που σημαίνει διχοτόμηση).

Η βίαιη διαίρεση και διχοτόμηση της πατρίδας μας από τις τουρκικές δυνάμεις κατοχής και η προσπάθεια για την ανάδειξη μιας ξεχωριστής κρατικής οντότητας έχει πέσει εδώ και 30 χρόνια στο κενό. Η όποια προσπάθεια για την ανάδειξη αυτού του μορφώματος σε διεθνή βήματα έχει αποτύχει οικτρά, καθώς η Κυπριακή Δημοκρατία δεν αποτελεί μία απλή «Κοινότητα» αλλά κράτος διεθνώς αναγνωρισμένο, ισότιμο μέλος του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σήμερα, 30 χρόνια μετά, διατρανώνουμε την αποφασιστικότητά μας και στέλλουμε παντού το μήνυμα ότι εμείς δεν ξεγράφουμε πατρίδες, δεν πρόκειται να γονατίσουμε στις «ατέλειωτες σκλαβκιές», αλλά επιμένουμε πεισματικά στην απελευθέρωση και την επανένωση της Πατρίδας μας, έτσι ώστε να δημιουργηθούν πραγματικές συνθήκες ελευθερίας και προϋποθέσεις ευημερίας και προόδου για όλους τους κατοίκους της. Εμείς «Δεν Ξεχνούμε, Γνωρίζουμε και Διεκδικούμε» τον τόπο μας, όσα χρόνια και να περάσουν, όσες δυσκολίες και αν συναντήσουμε, μέχρις ότου φυσήσει ο αέρας της λευτεριάς και φέξει «το φως  τζιήνης της μέρας πο΄ν να φέρει στον καθένα τζιαι δροσιά τζιαι ποσπασιά».


--------------------