20/4/12

Απάντηση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού σε δημοσίευμα σχετικά με τις παραπομπές μαθητών στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
 
20/04/2012


Σχετικά με σημερινό δημοσίευμα που αφορά στις παραπομπές μαθητών από τα σχολεία προς την Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ανακοινώνει τα πιο κάτω:
Ο συνολικός αριθμός των παραπομπών κατά τη σχολική χρονιά 2010-11 παρουσιάζει μια ελαφρά αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια αλλά παραμένει σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, περίπου στο 4% του μαθητικού πληθυσμού. Ένα τέτοιο ποσοστό, σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα στον τομέα, θεωρείται αρκετά χαμηλό αφού τα παιδιά με ειδικά προβλήματα / ανάγκες μπορεί να ανέρχονται μέχρι το 10 με 15%. Πρέπει να τονιστεί ότι η παραπομπή ή το αίτημα για βοήθεια στον Εκπαιδευτικό Ψυχολόγο δε σημαίνει ταυτόχρονα κλινική διάγνωση – ύπαρξη προβλήματος. Ο Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα ίδια τα παιδιά και βοηθά για την έγκαιρη αντιμετώπιση οποιωνδήποτε προβλημάτων πριν αυτά γίνουν σοβαρά, πολύπλοκα και χρόνια.
Στην ετήσια έκθεση δίνονται στοιχεία που καταδεικνύουν ότι ο αριθμός των νέων παραπομπών μειώνεται σταδιακά κάθε χρονιά κατά τα τελευταία χρόνια. Κατά την περσινή χρονιά το ποσοστό των νέων παραπομπών ήταν περίπου 33%, σε σχέση με 66% που ήταν οι παραπομπές που παρακολουθούνται από προηγούμενες χρονιές. Οι πλείστες από αυτές είναι παλιές περιπτώσεις που επαναξιολογούνται λόγω αλλαγής βαθμίδας ή που παρακολουθούνται για περισσότερο από ένα χρόνο από τους Εκπαιδευτικούς Ψυχολόγους.
Παρατηρείται η τάση τα τελευταία χρόνια να παραπέμπονται από το σχολείο και τους γονείς πολλές περιπτώσεις οι οποίες θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν μέσα στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας. Η Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, σε εναρμόνιση με την πολιτική της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, δίδει έμφαση στην πρόληψη και στον έγκαιρο εντοπισμό και επίλυση προβλημάτων μέσα από τη Συνεργατική Συμβουλευτική προς γονείς και εκπαιδευτικούς παρά στη διαδικασία της αξιολόγησης και διάγνωσης προβλημάτων ιδιαίτερα αφού, όπως φαίνεται και μέσα από τους δημοσιευμένους πίνακες, η φύση των προβλημάτων πολλές φορές αφορά σε δυσμενείς ψυχοκοινωνικές καταστάσεις μέσα στο οικογενειακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον των παιδιών.
Το Υπουργείο, τέλος, χαιρετίζει το γεγονός ότι οι γονείς απευθύνονται στις Υπηρεσίες του Υπουργείου για παροχή στήριξης στα παιδιά τους μένοντας μακριά από ταμπού του παρελθόντος που ήθελαν να κρατιούνται τα όποια προβλήματα στα κρυφά, χωρίς να λύνονται έτσι αλλά να επιδεινώνονται. Επίσης τονίζεται πως πολλές από τις περιπτώσεις, όπως έχει ήδη αναφερθεί, θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν σε επίπεδο σχολικής μονάδας γι αυτό και το Υπουργείο θα εντείνει τις προσπάθειες του και την πολιτική του για περαιτέρω επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων.