Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου παρουσίασε σήμερα, 1η Νοεμβρίου 2021, στις Κοινοβουλευτικές Επιτροπές Οικονομικών και Προϋπολογισμού, και Παιδείας και Πολιτισμού, τον Προϋπολογισμό του ΥΠΠΑΝ για το 2022.
Σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίας, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε: «Παρουσιάστηκε σήμερα στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής ο Προϋπολογισμός του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) για το 2022.
Χάρη στη συνετή και αποτελεσματική οικονομική διαχείριση που έγινε τα προηγούμενα χρόνια, είμαστε σε θέση να παρουσιάζουμε ένα Προϋπολογισμό με σημαντική αύξηση κυρίως στις αναπτυξιακές δαπάνες του ΥΠΠΑΝ, η οποία θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τα σχολεία, να επεκτείνουμε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που γίνεται τα τελευταία χρόνια και να την ολοκληρώσουμε με στόχο την ποιότητα στο δημόσιο σχολείο.
Είχα την ευκαιρία σήμερα να υπογραμμίσω ότι μέσα από τις αυξημένες δαπάνες που διατίθενται από την Κυβέρνηση στο ΥΠΠΑΝ, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι το σχολείο λειτούργησε αυτά τα τελευταία χρόνια και συνεχίζει να λειτουργεί ως μια μεγάλη σχολή υγειονομικής προστασίας. Η συμβολή της δημόσιας εκπαίδευσης στην καλλιέργεια υγειονομικής συνείδησης στα παιδιά ήταν ένας από τους παράγοντες που επέτρεψε στη χώρα μας να έχει σχετικά καλές επιδόσεις στη διαχείριση της πανδημίας και να μπορούμε τώρα να έχουμε φοίτηση με φυσική παρουσία.
Ελπίζω να μπορέσουμε να το κρατήσουμε αυτό, ούτως ώστε να μπορέσουμε μέσα στα σχολεία να ολοκληρώσουμε τον σχεδιασμό για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, κάνοντας περισσότερα σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε., επεκτείνοντας τη μεταρρύθμιση για την αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών, των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου και βελτιώνοντας τα μαθησιακά αποτελέσματα σαν αυτά που είχε η κυπριακή εκπαίδευση στη διεθνή έρευνα για τα Μαθηματικά και τη Φυσική, την έρευνα TIMSS.
Τα μαθησιακά αποτελέσματα που είχαμε πρόσφατα για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο στην έρευνα TIMSS αποδεικνύουν ότι οι μεταρρυθμίσεις αποδίδουν. Η εικόνα όμως κάποτε είναι ανάμικτη, γατί την ίδια ώρα αποτελέσματα που έχουμε από άλλες αξιολογήσεις, όπως είναι οι Παγκύπριες Εξετάσεις, μας δείχνουν ότι χρειάζεται να κάνουμε μεγαλύτερη προσπάθεια, κυρίως στη διδασκαλία της γλώσσας. Δεν μπορούμε να δεχθούμε αυτό που συμβαίνει διαχρονικά, δηλαδή ένα σημαντικό ποσοστό -ένα στα πέντε παιδιά- να είναι απόφοιτος του σχολείου έχοντας βαθμολογία στη Γλώσσα κάτω από 25%. Δεν είναι αποδεκτό, αφού δεν πρόκειται απλώς και μόνο για τη γνώση της Νέας Ελληνικής αλλά και για την πνευματική συγκρότηση των νέων μας που αποτελεί και προϋπόθεση για οποιαδήποτε άλλη μάθηση.
Σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή παρουσιάστηκε μια σειρά από καινοτομίες, όπως είναι η έμφαση που δίνουμε στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η οποία είναι ταυτόχρονα και πρόληψη για τη σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών, η προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε για την ενίσχυση της διδασκαλίας και την ένταξη των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, είναι επίσης μια νέα πραγματικότητα που θα πρέπει να την αντιμετωπίσουμε και να ενισχύσουμε τα σχολεία μας για να συνεχίσουν την εύρυθμη λειτουργία τους, αγκαλιάζοντας και παρέχοντας αποτελεσματική εκπαίδευση και σε αυτά τα παιδιά που έχουν άλλη μητρική γλώσσα από την Ελληνική.
Τέλος, υπολογίζουμε πάρα πολύ στη μεγάλη μεταρρύθμιση με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση των σχολείων. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός και ελπίζουμε ότι από τη νέα σχολική χρονιά θα αρχίσει να εγκαθίσταται ένα πλήρες σύστημα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης των σχολείων, ούτως ώστε όλοι ενδιαφερόμενοι: μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικοί και γονείς να παίρνουν, ανά πάσα στιγμή, ηλεκτρονικά όλες τις πληροφορίες, να κάνουν ηλεκτρονικά τις εργασίες που έχουν να κάνουν με το σχολείο και ακόμα και συναλλαγές. Με αυτόν τον τρόπο θα συμπληρωθεί και η μεγάλη μεταρρύθμιση της αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας στο σχολείο μέσα και από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπου το ΥΠΠΑΝ από τα 97 εκατ. επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων που έχει προγραμματιστεί, ένα σημαντικό κομμάτι, περίπου 13 εκατ., θα διατεθεί για τη δημιουργία 6.600 αιθουσών διδασκαλίας, σε 500 σχολεία κατ’ αρχάς, με την επέκταση, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, σε 700. Αυτό θα είναι ένα μεγάλο βήμα για να εντάξουμε την ψηφιακή τεχνολογία και στην κανονική λειτουργία των σχολείων και είναι και αυτή μια καινοτομία, η οποία προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του επόμενου έτους.
Ελπίζουμε ότι εγκρίνοντας τον Προϋπολογισμό μας η Βουλή θα δώσει στο ΥΠΠΑΝ τα μέσα για να συνεχίσει την προσπάθεια, ώστε να παρέχουμε σε όλα τα παιδιά ποιοτική εκπαίδευση».