7/9/20

Δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για το θέμα των κλιματικών συνθηκών στα σχολεία

 


Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου, στο πλαίσιο των δηλώσεων στις οποίες προέβη κατά την επίσκεψη του σε σχολεία της Λάρνακας αναφέρθηκε και στο θέμα των κλιματικών συνθηκών στα σχολεία.

Για το θέμα, ο κ. Προδρόμου σημείωσε: «Αμέσως μετά την έναρξη των μαθημάτων θα καλέσω σύσκεψη με τους εκπροσώπους των οργανωμένων γονέων και όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, για να παρουσιάσω επιστημονική μελέτη, η οποία βρίσκεται στο Υπουργείο. Είναι μια μελέτη, η οποία εκπονήθηκε τα προηγούμενα χρόνια σχετικά με το ζήτημα των κλιματικών συνθηκών μέσα στα σχολεία, των κλιματιστικών, και βεβαίως υποθέτω ότι όλοι θα έπρεπε να είναι ενήμεροι ότι έχει γίνει μια τέτοια μελέτη, γιατί εκπονήθηκε μετά από διαβουλεύσεις. Υπάρχει λοιπόν μια μελέτη, την οποία θα πρέπει να συζητήσουμε.

Θα πρέπει όμως να πω ότι βάσει αυτής της μελέτης δεν συστήνεται η εγκατάσταση και χρήση συσκευών κλιματισμού στα σχολεία.

Παρόλα αυτά, τώρα μπορούμε να ξεκινήσουμε τη συζήτηση από την αρχή, και οι συνθήκες είναι πολύ διαφορετικές, γιατί μπορούμε να συζητήσουμε ρεαλιστικά για την τυχόν απόφαση να χρησιμοποιήσουμε συσκευές κλιματισμού στα σχολεία. Διότι, μετά από Απόφαση της Κυβέρνησης τον Νοέμβριο του 2019, υλοποιείται από το τέλος Αυγούστου ένα μεγάλο σχέδιο σε συνεργασία με την Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου (ΑΗΚ).

Η ΑΗΚ εγκαθιστά τώρα φωτοβολταϊκά συστήματα σε 405 σχολικά κτήρια και με την ευκαιρία θα γίνει και υγροθερμομόνωση των οροφών. Είναι μια βασική προϋπόθεση αυτή για να συζητήσουμε σοβαρά για το ενδεχόμενο για κλιματιστικά. Γιατί οι συζητήσεις που γίνονταν μέχρι τώρα και αυτή την ώρα ακόμη -χωρίς βεβαία να κρίνω αυτούς που επισημαίνουν, διαπιστώνουν, προτείνουν-  είναι συζητήσεις που δεν έχουν πραγματική βάση. Τα περισσότερα σχολικά κτήρια δεν έχουν ικανό ηλεκτρικό φορτίο για να υποστηρίξουν συσκευές κλιματισμού. Ακόμα και αν φέρναμε αύριο τις συσκευές στα σχολεία να εγκατασταθούν, δεν θα ήταν δυνατόν.

Υπενθυμίζω ότι τον προηγούμενο χειμώνα αντιμετωπίσαμε προβλήματα θέρμανσης σε κάποια σχολεία, τα οποία δεν ήταν προβλήματα των εγκαταστάσεων θέρμανσης, αλλά πρόβλημα των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων.

Υπενθυμίζω ακόμα, σχετικά με τα κλιματιστικά, ότι άλλος ανατρεπτικός παράγοντας είναι αυτή τη στιγμή το Υγειονομικό Πρωτόκολλο που προνοεί ότι στις αίθουσες διδασκαλίας πρέπει να είναι διαρκώς ανοικτά πόρτες και παράθυρα.

Ανεξαρτήτως αυτού όμως θα ξεκινήσουμε τον διάλογο για τα κλιματιστικά στα σχολεία.

Άρα λοιπόν η πρωτοβουλία αυτή της Κυβέρνησης και του ΥΠΠΑΝ για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε όλα τα σχολεία δίνει τη δυνατότητα να συζητήσουμε ξανά και να ληφθούν οι αποφάσεις που χρειάζονται».

Επίσης, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε καταληκτικά: «όπως έχω πει κατ’ επανάληψή, τις επόμενες μέρες θα ανακοινώσουμε ακόμα μια πρωτοβουλία του ΥΠΠΑΝ, σε συνεργασία με ευρωπαϊκά προγράμματα, για τις βιοκλιματικές συνθήκες στα σχολεία».