Ανακοινώνουμε τα αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Στατιστικής (ESC) 2020, που πραγματοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020 και στον οποίο συμμετείχαν πάνω από 17.000 μαθητές από 17 χώρες.
Μετά από μια δύσκολη εθνική φάση, οι νικητήριες ομάδες από κάθε συμμετέχουσα χώρα κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα βίντεο δύο λεπτών με θέμα «Νέοι στην Ευρώπη». Χρησιμοποιώντας επίσημα στατιστικά στοιχεία, οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να παρουσιάσουν ποιά θέματα αντιμετωπίζουν οι νέοι στη χώρα ή την περιοχή τους. Παρά τις επιπλέον προκλήσεις που έφερε η πανδημία Covid19, οι μαθητές δημιούργησαν μερικά πραγματικά καταπληκτικά βίντεο.
Μια κριτική επιτροπή ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων αξιολόγησε τις 57 εργασίες για να επιλέξει τα κορυφαία βίντεο τόσο στην ηλικιακή ομάδα 14-16 (27 εργασίες) όσο και στην ηλικιακή ομάδα 16-18 (30 εργασίες).
Νικητές της ηλικιακής ομάδας 14-16 ετών
Η ομάδα NILGADRIES (Βέλγιο) λαμβάνει το πρώτο βραβείο στην κατώτερη ηλικιακή ομάδα (14-16). Στο νικητήριο τους βίντεο, εξερευνούν το μέλλον της Emma και του Nathan, δύο 15χρονων παιδιών που ζουν σε δύο διαφορετικές περιοχές στο Βέλγιο, όσον αφορά την εκπαίδευση, την απασχόληση, την υγεία και την ευημερία. Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από την ποιότητα των κινουμένων σχεδίων στο βίντεο. Εκτίμησε επίσης το σαφές μήνυμα του βίντεο και την ανάλυση των περιφερειακών διαφορών παράλληλα με τα εθνικά δεδομένα.
Η δεύτερη και η τρίτη ομάδα επέλεξαν ζωντανά βίντεο δράσης για να πουν τις ιστορίες τους. Η ομάδα TEGLZAROŽE (Σλοβενία) τερματίζει στη δεύτερη θέση, με το βίντεο της να δίνει έμφαση στην πρωταγωνίστρια Marija και τις ευκαιρίες της στην εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας. Η ομάδα FRESIITO (Εσθονία) κατακτά την τρίτη θέση με βίντεό σχετικά με τα αποτυπώματα άνθρακα.
Οι ομάδες CERVICALIA (Πολωνία) και Tristat (Ιταλία) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.
Νικητές της ηλικιακής ομάδας 16-18 ετών
Στην ανώτερη ηλικιακή ομάδα (16-18), το πρώτο βραβείο απονέμεται στην ομάδα ORŁY_Z_IV (Πολωνία). Μέσω κινουμένων σχεδίων Lego (Lego-block animation), το βίντεό τους περιγράφει μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι λόγω της πανδημίας Covid19. Η ομάδα εντυπωσίασε την κριτική επιτροπή όχι μόνο από το πολύ δημιουργικό, αναζωογονητικό και σχετικό βίντεό τους, αλλά και από τον τρόπο που έψαχναν δεδομένα που σχετίζονταν με την τρέχουσα κρίση.
Οι ομάδες στη δεύτερη και τρίτη θέση ήταν εξαιρετικά κοντά. Η ομάδα Cirurgiões (Πορτογαλία) καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση με τη ζωντανή ιστορία δράσης της σχετικά με τις ευκαιρίες στην αγορά εργασίας του πρωταγωνιστή Ted. Η ομάδα Trilussa’schicks (Ιταλία) κατακτά την τρίτη θέση με ένα βίντεο κινουμένων σχεδίων σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Τα βίντεο των ομάδων HAKUMA (Πολωνία) και MARS (Γαλλία) κέρδισαν επίσης μια θέση στην πρώτη πεντάδα αυτής της κατηγορίας.
Μια εικονική τελετή απονομής θα πραγματοποιηθεί στις 5 Οκτωβρίου 2020 (16:00 CET).
Η φετινή κριτική επιτροπή απαρτιζόταν από εμπειρογνώμονες στους τομείς της επικοινωνίας, της δημοσιογραφίας, της επιστημονικής εκπαίδευσης, της παιχνιδοποίησης (gamification) και της παραγωγής βίντεο:
Agueda Gras-Velazquez, Head of the Science Education Department at European Schoolnet
Eva Lopez, Innovation Manager and Data Journalist at Deutsche Welle (DW)
Harutyun Tsatryan, European Youth Press, executive board member responsible for projects and partnerships
Helle Harbo Holm, Head of Press at Statistics Denmark
Jo Røislien, Professor of medical statistics and science communicator
Kimmo Vehkalahti, Senior Lecturer in the Centre for Social Data Science at the University of Helsinki
Maja Andlovic and Domen Ožbot, Videokeks production
Péter Kovács, Dean of the Faculty of Economics and Business Administration and Head of the Department of Statistics and Demography at University of Szeged
Samantha Clarke, Assistant Professor of Design Futures in the Centre for Arts, Memory & Communities at Coventry University
Tim Allen, Deputy-Head of Dissemination at Eurostat, chairman of the jury
Για περισσότερες πληροφοριές, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ευρωπαϊοκύ διαγωνισμού στατιστικής https://esc-2020.eu/