Στο επίκεντρο των συζητήσεων του Συμβουλίου, τέθηκαν, μεταξύ άλλων, σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τους νέους σήμερα στην Ευρώπη, καθώς και πολιτικές αντιμετώπισής τους.
Σε παρέμβασή του στο Συμβούλιο Νεολαίας, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού αναφέρθηκε σε πολιτικές που σχεδιάστηκαν στην Κύπρο για ενίσχυση της εμπιστοσύνης των νέων προς τους θεσμούς, με επίκεντρο τη διαμόρφωση και υιοθέτηση της Εθνικής Στρατηγικής για τη Νεολαία. Ο κ. Καδής επεσήμανε ότι η Στρατηγική ετοιμάστηκε από τον Οργανισμό Νεολαίας Κύπρου, μέσα από ευρεία διαβούλευση με τους νέους και υιοθετήθηκε ως επίσημη πολιτική του κράτους, αφού εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο. Τα προγράμματα που σχεδιάστηκαν για την εφαρμογή της Στρατηγικής, ανέφερε, υποστηρίζουν την ανάπτυξη επιχειρηματικών και ηγετικών δεξιοτήτων, τη δημιουργικότητα και την καινοτομία.
Κατά τις εργασίες της Συνόδου Παιδείας, το Συμβούλιο ενέκρινε συμπεράσματα που αφορούν στην ενίσχυση της ποιότητας των σχολείων και την επίτευξη άριστης διδασκαλίας, τον εκσυγχρονισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την παρακολούθηση των αποφοίτων. Ο κ. Καδής προέβη επίσης σε Δήλωση, ζητώντας τη στήριξη των κρατών μελών για διασφάλιση της ισότιμης μεταχείρισης της Κύπρου σε όλες τις πρωτοβουλίες και προγράμματα που οργανώνονται από τον Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), στο πλαίσιο της Συμφωνίας Συνεργασίας για την Εκπαίδευση και τις Δεξιότητες, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΟΟΣΑ.
Σε παρέμβασή του στη συζήτηση πολιτικής με θέμα: «Το μέλλον των δεξιοτήτων και ο μεταβαλλόμενος ρόλος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης», ο κ. Καδής παρουσίασε τις συναφείς εξελίξεις στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα, με ιδιαίτερη έμφαση στον Στρατηγικό Σχεδιασμό για την αναβάθμιση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ειδική αναφορά έκανε στον στόχο για ισχυρότερη διασύνδεση των προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τον παραγωγικό τομέα, τη βελτίωση της ελκυστικότητας των προγραμμάτων Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τη διασφάλιση της συνέχειας της επαγγελματικής εκπαίδευσης από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στο σημείο αυτό, αναφέρθηκε στην πρόσφατη θεσμοθέτηση των Μεταλυκειακών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ως σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με επαγγελματική κατεύθυνση.
Συνεχίζοντας, ο κ. Καδής ανέφερε ότι το Υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο της υλοποίησης της Σύστασης του Συμβουλίου Υπουργών της Κυπριακής Προεδρίας το 2012 για τη θέσπιση Μηχανισμών Επικύρωσης της Μη Τυπικής και Άτυπης Μάθησης, προωθεί Εθνικό Σχέδιο Δράσης, καθώς και Μηχανισμούς Πιλοτικής Εφαρμογής του στους τομείς της Νεολαίας, του Εθελοντισμού και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Υπογράμμισε δε, ότι η ανάπτυξη συνεργασιών σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης για ανταλλαγή πληροφοριών και καλών πρακτικών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στον εκσυγχρονισμό της.