Νέα επικοινωνιακή στρατηγική στα θέματα οδικής ασφάλειας για την καλλιέργεια οδικής συνείδησης
Την ανάγκη διαμόρφωσης μιας νέας επικοινωνιακής στρατηγικής που να βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα και να μπορεί, μέσα από τη στόχευση, να λειτουργήσει αποδοτικότερα στοχεύοντας στην καλλιέργεια οδικής συνείδησης, υπογράμμισε ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως κ. Ιωνάς Νικολάου μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου επ’ αφορμής της έναρξης της εβδομάδας οδικής ασφάλειας, που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Κύπρου σήμερα.
Ο κ. Νικολάου έκανε ιδιαίτερη μνεία σε μελέτη που ολοκληρώθηκε για τις ανάγκες της νέας επικοινωνιακής στρατηγικής για θέματα οδικής ασφάλειας, μέσω της οποίας σκιαγραφήθηκε το προφίλ του Κύπριου οδηγού. Σύμφωνα με τη μελέτη, ανάφερε ο Υπουργός Δικαιοσύνης, ο Κύπριος οδηγός «παρουσιάζεται ως βιαστικός, ανυπόμονος, απρόσεκτος, που παραβλέπει τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας εντός Κύπρου και δεν σέβεται τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Αντιθέτως, ο Κύπριος οδηγός φαίνεται να παρουσιάζει υποδειγματική οδική συμπεριφορά και να τηρεί τους κανόνες κατά γράμμα όταν βρίσκεται στο εξωτερικό».
Τα στοιχεία που αναδεικνύονται μέσα από την ερεύνα επιτρέπουν τον καταρτισμό μιας αποδοτικότερης και πιο στοχευόμενης επικοινωνιακής στρατηγικής που με στόχο τη διαφώτιση, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού και κυρίως των νέων οδηγών. «Στόχος μας, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των πολιτικών – όπως προέκυψαν μέσα από τη σχετική έρευνα - είναι να δώσουμε νέα κατεύθυνση στον τρόπο επικοινωνίας με τις διάφορες ομάδες οδηγών και στην αντιμετώπιση ζητημάτων οδικής ασφάλειας», υπογράμμισε ο κ. Υπουργός.
Παρουσιάζοντας τα σχετικά στοιχεία ο Υπουργός Δικαιοσύνης χαρακτήρισε θλιβερό το γεγονός πως «από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα, ένα μεγάλο ποσοστό - γύρω στο 32% - των νεκρών σε οδικές συγκρούσεις είναι νέοι ηλικίας μέχρι 25 ετών. Από τους 41 νεκρούς που είχαμε σε σύνολο 37 θανατηφόρων συγκρούσεων, οι 13 ήταν νέα παιδιά με όνειρα και σχέδια για το μέλλον».
Πρώτιστος στόχος μας για το Υπουργείο, δήλωσε ο κ. Υπουργός είναι «η επιμόρφωση και ενημέρωση των υφιστάμενων, κυρίως των νέων, αλλά και των μελλοντικών χρηστών του οδικού δικτύου. Στο πλαίσιο αυτό έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο η σύσταση Σχολής Επιμόρφωσης Οδηγών, στην οποία θα μπορούν να παραπέμπονται από το Δικαστήριο ή την Αστυνομία άτομα που χρήζουν επανεκπαίδευσης ή επιμόρφωσης, στο πλαίσιο εκτέλεσης της ποινής τους ή ακόμη και υπό τη μορφή εναλλακτικής ποινής. Ταυτόχρονα, εντατικοποιείται η προσπάθεια για καλλιέργεια οδικής συνείδησης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, Δημοτικού και Λυκείου, με ένταξη του μαθήματος Κυκλοφοριακής Αγωγής στα λύκεια.
Επιπρόσθετα, προωθούνται μέτρα όπως η σύσταση Επιστημονικού Κέντρου Οδικής Ασφάλειας, η αύξηση της αστυνόμευσης με τη χρήση των οχημάτων έξυπνης αστυνόμευσης και η εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης, όπως και η αύξηση των ποινών για όλες τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ αναμένεται επίσης η εφαρμογή του νάρκοτεστ κατά τους ελέγχους που διεξάγει η Αστυνομία.
Κηρύσσοντας την έναρξη της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας από τις 16-22 Οκτωβρίου, ο Υπουργός Δικαιοσύνης ανέφερε πως αυτή είναι αφιερωμένη στους τρεις φοιτητές που έχασαν φέτος τη ζωή τους σε τροχαίες οδικές συγκρούσεις, δηλώνοντας πως «ως Πολιτεία, κηρύσσουμε έναν αγώνα καλλιέργειας οδικήε συνείδησης, γιατί η οδική ασφάλεια πρέπει εμπεδωθεί ως μέρος του πολιτισμού μας».
Την ανάγκη διαμόρφωσης μιας νέας επικοινωνιακής στρατηγικής που να βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα και να μπορεί, μέσα από τη στόχευση, να λειτουργήσει αποδοτικότερα στοχεύοντας στην καλλιέργεια οδικής συνείδησης, υπογράμμισε ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως κ. Ιωνάς Νικολάου μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου επ’ αφορμής της έναρξης της εβδομάδας οδικής ασφάλειας, που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Κύπρου σήμερα.
Ο κ. Νικολάου έκανε ιδιαίτερη μνεία σε μελέτη που ολοκληρώθηκε για τις ανάγκες της νέας επικοινωνιακής στρατηγικής για θέματα οδικής ασφάλειας, μέσω της οποίας σκιαγραφήθηκε το προφίλ του Κύπριου οδηγού. Σύμφωνα με τη μελέτη, ανάφερε ο Υπουργός Δικαιοσύνης, ο Κύπριος οδηγός «παρουσιάζεται ως βιαστικός, ανυπόμονος, απρόσεκτος, που παραβλέπει τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας εντός Κύπρου και δεν σέβεται τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Αντιθέτως, ο Κύπριος οδηγός φαίνεται να παρουσιάζει υποδειγματική οδική συμπεριφορά και να τηρεί τους κανόνες κατά γράμμα όταν βρίσκεται στο εξωτερικό».
Τα στοιχεία που αναδεικνύονται μέσα από την ερεύνα επιτρέπουν τον καταρτισμό μιας αποδοτικότερης και πιο στοχευόμενης επικοινωνιακής στρατηγικής που με στόχο τη διαφώτιση, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού και κυρίως των νέων οδηγών. «Στόχος μας, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των πολιτικών – όπως προέκυψαν μέσα από τη σχετική έρευνα - είναι να δώσουμε νέα κατεύθυνση στον τρόπο επικοινωνίας με τις διάφορες ομάδες οδηγών και στην αντιμετώπιση ζητημάτων οδικής ασφάλειας», υπογράμμισε ο κ. Υπουργός.
Παρουσιάζοντας τα σχετικά στοιχεία ο Υπουργός Δικαιοσύνης χαρακτήρισε θλιβερό το γεγονός πως «από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα, ένα μεγάλο ποσοστό - γύρω στο 32% - των νεκρών σε οδικές συγκρούσεις είναι νέοι ηλικίας μέχρι 25 ετών. Από τους 41 νεκρούς που είχαμε σε σύνολο 37 θανατηφόρων συγκρούσεων, οι 13 ήταν νέα παιδιά με όνειρα και σχέδια για το μέλλον».
Πρώτιστος στόχος μας για το Υπουργείο, δήλωσε ο κ. Υπουργός είναι «η επιμόρφωση και ενημέρωση των υφιστάμενων, κυρίως των νέων, αλλά και των μελλοντικών χρηστών του οδικού δικτύου. Στο πλαίσιο αυτό έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο η σύσταση Σχολής Επιμόρφωσης Οδηγών, στην οποία θα μπορούν να παραπέμπονται από το Δικαστήριο ή την Αστυνομία άτομα που χρήζουν επανεκπαίδευσης ή επιμόρφωσης, στο πλαίσιο εκτέλεσης της ποινής τους ή ακόμη και υπό τη μορφή εναλλακτικής ποινής. Ταυτόχρονα, εντατικοποιείται η προσπάθεια για καλλιέργεια οδικής συνείδησης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, Δημοτικού και Λυκείου, με ένταξη του μαθήματος Κυκλοφοριακής Αγωγής στα λύκεια.
Επιπρόσθετα, προωθούνται μέτρα όπως η σύσταση Επιστημονικού Κέντρου Οδικής Ασφάλειας, η αύξηση της αστυνόμευσης με τη χρήση των οχημάτων έξυπνης αστυνόμευσης και η εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης, όπως και η αύξηση των ποινών για όλες τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ αναμένεται επίσης η εφαρμογή του νάρκοτεστ κατά τους ελέγχους που διεξάγει η Αστυνομία.
Κηρύσσοντας την έναρξη της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας από τις 16-22 Οκτωβρίου, ο Υπουργός Δικαιοσύνης ανέφερε πως αυτή είναι αφιερωμένη στους τρεις φοιτητές που έχασαν φέτος τη ζωή τους σε τροχαίες οδικές συγκρούσεις, δηλώνοντας πως «ως Πολιτεία, κηρύσσουμε έναν αγώνα καλλιέργειας οδικήε συνείδησης, γιατί η οδική ασφάλεια πρέπει εμπεδωθεί ως μέρος του πολιτισμού μας».