Απαράδεκτοι αυτοί που εξωθούν τους μαθητές σε ενέργειες που θα προκαλέσουν αναστάτωση στη λειτουργία των σχολείων
Με ανησυχία βλέπουμε τις προσπάθειες κομματικών κύκλων να υποδαυλίσουν αναστάτωση και δυσλειτουργία στα δημόσια σχολεία. Βλέπουμε μεθοδεύσεις που σκοπό έχουν να εξωθήσουν τα παιδιά να εγκαταλείψουν τα θρανία και να δημιουργήσουν προβλήματα, προκειμένου να αποτρέψουν την προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας για αλλαγές που θα επιφέρουν ποιοτική αναβάθμιση.
Είναι μια συνειδητή επιλογή συντήρησης. Διότι δείχνουν να συμβιβάζονται με τα φτωχά μαθησιακά αποτελέσματα που έδειξαν και οι διεθνείς μετρήσεις και να μη θέλουν καμία αλλαγή. Διότι παρεμποδίζουν την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας η οποία συνοδεύει την ενίσχυση του γνωστικού περιεχομένου που γίνεται με τα νέα αναλυτικά προγράμματα. Διότι καταπολεμούν τις προσπάθειες για να βελτιωθούν τα αποτελέσματα στα σχολεία. Ως εκ τούτου είναι απαράδεκτη.
Είναι εύκολο να πείσει κανείς τους μαθητές ότι δεν πρέπει να υποβάλλονται σε εξετάσεις. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος κομματικός χώρος που αντιδρά στον εκσυγχρονισμό του συστήματος αξιολόγησης των μαθητών, παραβλέπει ότι ο πρώτος στόχος των αποτελεσματικότερων διαγνωστικών ελέγχων που εισάγονται στα σχολεία είναι η βελτίωση της παιδαγωγικής προσέγγισης, μεθόδων και διαδικασιών, εκεί όπου θα διαπιστώνεται ότι αυτό είναι αναγκαίο.
Καλούμε τον μαθητόκοσμο, αλλά και τις οικογένειες των παιδιών, να μην παρασύρονται από σειρήνες λαϊκισμού. Είμαστε οι πρώτοι που σκεφτόμαστε τα δικαιώματα της νέας γενιάς και των μαθητών. Γι’αυτό και υπενθυμίζουμε ότι το πρώτο δικαίωμά τους είναι εκείνο στη μάθηση και τη γνώση, στην όσο το δυνατό ποιοτικότερη εκπαίδευση –και όχι να εγκαταλείπουν τα θρανία για να υποστηρίξουν κομματικές πολιτικές. Όπως και υπεράνω όλων τίθεται το δικαίωμά τους σε ένα απολυτήριο σπουδών που να έχει την καλύτερη δυνατή αναγνώριση τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.
Ο Δημοκρατικός Συναγερμός στηρίζει πλήρως τις προσπάθειες που γίνονται από το υπουργείο Παιδείας και από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για εκσυγχρονισμό και εξορθολογισμό των σχετικών κανονισμών και ελπίζει ότι θα γίνουν από όλους ωριμότερες σκέψεις για να αποφευχθεί απώλεια διδακτικών ωρών που δεν συμβάλλει σε κανένα θετικό αποτέλεσμα.