8/3/16

Γραπτή δήλωση Βουλευτή Πανίκκου Α. Σταυριανού


Σχετικά με τις αντιδράσεις και τα δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας, κατά τη συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπου εξέφρασα την άποψη «ο άντρας που παίρνει τη γυναίκα από το μπαρ και φεύγει, είναι επίσης θύμα εκμετάλλευσης, τρόπον τινά…» θα ήθελα να επανέλθω ώστε να γίνει κατανοητή η θέση-άποψη μου, ώστε να παύσει να υπάρχει παρερμηνεία των λεχθέντων μου.

Ουδέποτε υπονόησα –και ούτε μπορούσα να εξισώσω- πως το θύμα εκμετάλλευσης σωματεμπορίας είναι στην ίδια μοίρα με τον «πελάτη». Σε αυτό το κύκλωμα υπάρχει ο σωματέμπορος-προαγωγός που στο βωμό του εύκολου κέρδους, εκμεταλλευόμενος την παρακμή των αξιών της κοινωνίας και παρουσιάζοντας τη γυναίκα θύμα ως αντικείμενο σεξουαλικής εκμετάλλευσης, επιτυγχάνει το στόχο του εύκολου κέρδους.

Στόχος όλων μας θα πρέπει να είναι το σπάσιμο της αλυσίδας εκμετάλλευσης προαγωγού-γυναίκας θύματος-πελάτη. Αυτό μπορεί να γίνει κατορθωτό με την πρόληψη, ενημέρωση της κοινωνίας, εντατικοποίηση των ελέγχων και επιτέλους την καταδίκη των νοσηρών εγκεφάλων σωματεμπορίας.

Ακόμη μία φορά διευκρινίζω ότι ουδέποτε εξίσωσα ή είναι δυνατό να εξισώσω το θύμα σωματεμπορίας με τον «πελάτη». Θα ήταν ανακόλουθο της προσωπικής και επαγγελματικής μου ιδιότητας, καθώς και της αριστερής μου ιδεολογίας.

Με την ευκαιρία της σημερινής Ημέρας της Γυναίκας θα ήθελα να εκφράσω την τεράστια εκτίμηση και ευγνωμοσύνη μου προς τη γυναίκα, την κόρη, τη μάνα, την αδελφή, την εργάτρια, την αγρότισσα, στις Σύριες μανάδες και στις μανάδες όλου του κόσμου.


Παννίκος Α. Σταυριανός
08 Μαρτίου 2016