Εφαρμογή
Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας στα Τμήματα Κτηματολογίου, Πολεοδομίας και τις
Επαρχιακές Διοικήσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
Η
Προεδρία της Δημοκρατίας, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης της Δημόσιας Υπηρεσίας,
προωθεί την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του δημόσιου τομέα μέσω της
διαμόρφωσης και της υλοποίησης μιας πολιτικής επιμόρφωσης, διαχείρισης της
αλλαγής, συνεχούς βελτίωσης και αριστείας.
Το
Υπουργείο Εσωτερικών, για να ανταποκριθεί επάξια στις απαιτήσεις ενός δυναμικού
και συνεχώς μεταβαλλόμενου επαγγελματικού περιβάλλοντος, συμμετείχε στο Έργο,
που ανατέθηκε μέσω διαγωνισμού από το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού με
εξωτερικό σύμβουλο την εταιρεία Pricewaterhouse Coopers ,
για τη σταδιακή μετάβαση των Τμημάτων από το γραφειοκρατικό μοντέλο σε διοίκηση
στόχων στη βάση μεθοδολογικών εργαλείων οριζόντιας εφαρμογής.
Το
Έργο εκσυγχρονισμού της Δημόσιας Υπηρεσίας συνεχίστηκε με την ανάθεση από το
Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού στην Κυπριακή Εταιρεία Πιστοποίησης την
πιστοποίηση Τμημάτων του δημόσιου τομέα με το ενιαίο σύστημα διαχείρισης
ποιότητας ISO
9001:2008, με στόχο την αναδιοργάνωση και τη βελτίωση της διοικητικής
ικανότητας.
Τα
Τμήματα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας, Πολεοδομίας και Οικήσεως και οι
Επαρχιακές Διοικήσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, εισήγαγαν καινοτόμες πρακτικές
ολιστικής διοίκησης, αναδιοργάνωσαν και βελτίωσαν διαδικασίες και πιστοποιήθηκαν
με το σύστημα διαχείρισης ποιότητας ISO
9001:2008, επιδιώκοντας την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών και την παροχή
ποιοτικότερων υπηρεσιών στον πολίτη.
Η
εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας προνοεί, μεταξύ άλλων, την
καθιέρωση στόχων ποιότητας με μετρήσιμους στόχους και δείκτες απόδοσης σε ετήσια
βάση, την παρακολούθηση της υλοποίησής τους και την ανάλυση των αποτελεσμάτων
των δεικτών απόδοσης για λήψη ενεργειών όπου κριθεί αναγκαίο.
Μέρος
της πρακτικής υλοποίησης είναι η καταγραφή, η παρακολούθηση και ο έλεγχος της
ολοκλήρωσης μη συμμορφώσεων που αφορούν ενδεικτικά τη μη εφαρμογή των
διαδικασιών, τη διαχείριση των επαναλαμβανόμενων παραπόνων πολιτών, τους
χαμηλούς δείκτες απόδοσης, τη μη ολοκλήρωση διορθωτικών ενεργειών εντός των
προκαθορισμένων χρονοδιαγραμμάτων κ.α..
Η
παρακολούθηση και ο έλεγχος των Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας επιτυγχάνεται
με τη διενέργεια εσωτερικών και εξωτερικών επιθεωρήσεων και ετήσιων διοικητικών
ανασκοπήσεων, καθώς και με τη διεξαγωγή έρευνας ικανοποίησης πολιτών, όπου,
αυτοσκοπός είναι η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών και της διοικητικής ικανότητας
των Τμημάτων του Υπουργείου Εσωτερικών.
----------------------
Newsroom and
Website Administration Section