Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού –
Συνάντηση με το Συμβούλιο Δημοτικής και Μέσης
Εκπαίδευσης
Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού συνάντηση του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού
κ. Κώστα Καδή με το Συμβούλιο Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, το οποίο
αποτελούν εκπρόσωποι των κομμάτων, εκπαιδευτικές οργανώσεις, εκπρόσωποι των
φοιτητών, των μαθητών, των οργανωμένων γονέων και των Πανεπιστημίων. Στόχος της
συνάντησης ήταν η παρουσίαση των νέων προτάσεων για τα Ωρολόγια Προγράμματα, το
Νέο Σύστημα Διορισμών στην Εκπαίδευση, καθώς και το Σύστημα Επιμόρφωσης των
Εκπαιδευτικών.
Πριν την έναρξη της συνάντησης, ο
Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Συνέρχεται σήμερα το Συμβούλιο
Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης. Πρόκειται για ένα ακόμη φόρουμ διαλόγου, στο
οποίο θα συζητήσουμε τις νέες προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού
μας συστήματος και των δημόσιων σχολείων. Σήμερα θα παρουσιάσουμε τις πτυχές των
πολιτικών μας, αλλά κυρίως θα ακούσουμε τις πρώτες αντιδράσεις όλων αυτών των
φορέων για τις πολιτικές που καταθέσαμε στο τραπέζι του διαλόγου. Αναμένουμε ότι
μέσα από μια εποικοδομητική συζήτηση θα φτάσουμε στην τελική διαμόρφωση των
προτάσεων και στη συνέχεια να περάσουμε στο στάδιο της εφαρμογής. Θα
ακολουθήσουν κι άλλες συναντήσεις για εις βάθος συζήτηση των νέων προτάσεων με
τις εκπαιδευτικές οργανώσεις για να καταλήξουμε σε όσο το δυνατό πιο
συναινετικές λύσεις. Είμαστε αισιόδοξοι ότι μέσα από τον διάλογο και την
ανταλλαγή απόψεων μπορούμε να φτάσουμε στις λύσεις που όλοι θέλουμε και που η
κοινωνία αναμένει για την αναβάθμιση των δημόσιων σχολείων και του εκπαιδευτικού
μας συστήματος».
Σε ερώτηση δημοσιογράφου αναφορικά
με την εκδήλωση διαμαρτυρίας του Συνδέσμου Καθηγητών Μουσικής, ο κ. Καδής
ανέφερε: «Το Υπουργείο κατέθεσε προτάσεις πολιτικής, για τις οποίες κλήθηκαν
τόσο οι εκπαιδευτικές οργανώσεις όσο και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, να
υποβάλουν συγκεκριμένες απόψεις, εισηγήσεις και θέσεις προκειμένου να ληφθούν
υπόψη. Ήδη οι προτάσεις πολιτικής που συζητάμε σήμερα διαμορφώθηκαν στη βάση των
εισηγήσεων που κατατέθηκαν. Για παράδειγμα, η πρόταση για την Επιμόρφωση των
Εκπαιδευτικών, έλαβε κατά 95% υπόψη όλες τις απόψεις των εμπλεκομένων φορέων που
κατατέθηκαν στο τραπέζι του διαλόγου. Αναμένεται ότι το ίδιο θα γίνει και με τις
άλλες προτάσεις, ούτως ώστε να καταλήξουμε σε όσο το δυνατό συναινετικές λύσεις.
Η δική μου εισήγηση και παραίνεση προς τους οργανωμένους εκπαιδευτικούς είναι να
υποβάλουν μέσα από τα θεσμοθετημένα τους όργανα, την ΟΕΛΜΕΚ, την ΠΟΕΔ και την
ΟΛΤΕΚ, συγκεκριμένες εισηγήσεις και τους διαβεβαιώνω ότι θα τις λάβουμε σοβαρά
υπόψη».
Σε ό,τι αφορά τις ανησυχίες για
απολύσεις εκπαιδευτικών, ο κ. Υπουργός τόνισε ότι από την πρώτη στιγμή της
παρουσίασης των νέων προτάσεων ξεκαθαρίστηκε πως δεν τίθεται θέμα απολύσεων. Στη
συνέχεια, πρόσθεσε: «Με το νέο σχέδιο διορισμών, η συντριπτική πλειονότητα των
συμβασιούχων διασφαλίζεται μέσα στην επόμενη τριετία. Οι προτάσεις είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο
και μπορεί ο καθένας να τις διαβάσει και να διαπιστώσει ότι το Υπουργείου
Παιδείας και Πολιτισμού, και η Κυβέρνηση γενικότερα, έχει κάνει υπερβάσεις,
ούτως ώστε να καθησυχαστούν οι ανησυχίες των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των
συμβασιούχων».
Ο κ. Καδής, ακολούθως, συμπλήρωσε:
«Κατά γενική ομολογία χρειάζεται να γίνουν κινήσεις εκσυγχρονισμού στο
εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αυτές οι κινήσεις γίνονται με μοναδικό κριτήριο το
συμφέρον των παιδιών μας και την απαίτηση της κοινωνίας. Στη βάση αυτής της
απαίτησης, εμείς θα προχωρήσουμε με την εφαρμογή των αλλαγών. Θέλουμε τη
συναίνεση, αλλά είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε, λαμβάνοντας υπόψη όλες
τις απόψεις και ολοκληρώνοντας σύντομα τη διαδικασία του διαλόγου. Δεν μπορεί ο
διάλογος να είναι ατέρμονος. Θα πρέπει κάποια στιγμή να ολοκληρωθούν οι
συζητήσεις και να προχωρήσουμε στην εφαρμογή των αποφάσεων για τη διόρθωση των
πολιτικών που κατά γενική ομολογία πάσχουν».
Τέλος, σε ό,τι αφορά ανησυχίες για
κατάργηση κάποιων μαθημάτων, ο Υπουργός σημείωσε ότι δεν καταργούνται ούτε οι
τέχνες, ούτε η μουσική ή άλλα μαθήματα όπως παραπλανητικά αφήνεται να εννοηθεί.
Γίνεται ένας επανασχεδιασμός σε μια πιο ορθολογική βάση, σημείωσε. Υπενθύμισε δε
ότι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί σήμερα το Ενιαίο Λύκειο, παράγει
αποφοίτους, των οποίων τα απολυτήρια άρχισαν να χάνουν τη βαρύτητα τους, καθώς
οι βαθμολογίες που δίδονται δεν αντικατοπτρίζουν την ποιότητα των μαθητών.
Ο κ. Υπουργός κατέληξε, τονίζοντας
τα εξής: «Εάν θέλουμε να μείνουμε στην ίδια κατάσταση, μπορούμε να αφήσουμε τις
ίδιες πολιτικές. Όμως, ως Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού δεν θέλουμε να
συνεχίσουν αυτές οι πολιτικές και είμαστε αποφασισμένοι να τις διορθώσουμε και
να τις βελτιώσουμε, για το καλό της κοινωνίας και των παιδιών μας».