2/4/15

Μέσα από το δομημένο διάλογο η συζήτηση για το Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Μέσα από το δομημένο διάλογο η συζήτηση
για το Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα

 
Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, στο πλαίσιο της προσπάθειας εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος, προχώρησε στη σύσταση Επιτροπής για την αναδιαμόρφωση των Ωρολογίων Προγραμμάτων, της δομής δηλαδή των σχολικών προγραμμάτων που εφαρμόζονται στη Δημοτική και τη Μέση Εκπαίδευση. Η εν λόγω Επιτροπή υπέβαλε την έκθεσή της στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού στις 20 Μαρτίου 2015. Οι τελικές αποφάσεις ως προς την μορφή των Ωρολογίων Προγραμμάτων θα ληφθούν από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, αφού λάβει υπόψη τις απόψεις των εμπλεκομένων φορέων, με κεντρικό κριτήριο την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο και την εξυπηρέτηση του καλώς νοούμενου συμφέροντος των μαθητών μας.  
 
Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τον διάλογο που αναπτύσσεται αυτές τις μέρες μέσα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αναφορικά με τη διαμόρφωση του νέου Ωρολογίου Προγράμματος. Σύμφωνα και με την αρχική θέση του Υπουργείου, οι ανησυχίες και οι αντιδράσεις που διατυπώνονται από τους εμπλεκόμενους φορείς θα συζητηθούν στο πλαίσιο της διαδικασίας του δομημένου διαλόγου με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Ως εκ τούτου, το Υπουργείο δεν θα μπει στη διαδικασία να απαντά σε μεμονωμένους συνδέσμους ή φορείς, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ισχυρά και τεκμηριωμένα επιχειρήματα που θα μπορούσαν να απαντήσουν στις πιο πάνω ανησυχίες.
 
Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού καλεί όλους όσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για την αναβάθμιση της σχολικής εκπαίδευσης και την ουσιαστική ενδυνάμωση της παρεχόμενης παιδείας στον τόπο μας, να προσέλθουν στο διάλογο μέσα από τα θεσμοθετημένα όργανα με στόχο τη συζήτηση και την κατάθεση εποικοδομητικών προτάσεων.  
 
Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού εκτιμά ως ιδιαίτερα σημαντική τη συμβολή των ίδιων των εκπαιδευτικών στην επιτυχία της προσπάθειας αυτής, αφού και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις αναγνωρίζουν τα προβλήματα των υφιστάμενων ωρολογίων προγραμμάτων.
____________