Ενώπιον
του Υπουργού Συγκοινωνιών και Εργων κ. Τάσου Μητσόπουλου έγινε σήμερα
παρουσίαση από ξένους ειδικούς της μελέτης για το Ολοκληρωμένο Σχέδιο
Κινητικότητας Λευκωσίας.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο κ. Υπουργός είπε τα
εξής: «Μας έγινε μια παρουσίαση σήμερα του Ολοκληρωμένου Σχεδίου
Κινητικότητας της μείζονος Λευκωσίας. Πρόκειται για μια μελέτη η οποία
έχει εκπονηθεί από όμιλο συμβούλων και εμπειρογνωμόνων και δίνει
ολοκληρωμένες λύσεις και απαντήσεις στα προβλήματα της νέας εποχής, στα
προβλήματα της αυξημένης κυκλοφορίας, στις ανάγκες για καλύτερη ποιότητα
ζωής μέσα στο δομημένο περιβάλλον της μείζονος Λευκωσίας, στην ανάγκη
για αναβάθμιση των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς, στην ανάγκη για
περισσότερο πράσινο, για πεζοδρόμους, για λεωφορειολωρίδες, για
ποδηλατοδρόμους κ.ά. Ένα σχέδιο το οποίο ελπίζουμε να αρχίσουμε να
εφαρμόζουμε σταδιακά σε συνεργασία με τον Δήμο της Λευκωσίας και τους
όμορους Δήμους της ευρύτερης περιοχής και το οποίο θα έχει μεσοπρόθεσμα
οφέλη σε πολλά επίπεδα: Πρώτον, όπως έχω αναφέρει, θα αναβαθμίσει την
ποιότητα ζωής των κατοίκων, θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων, θα βελτιώσει
το φυσικό περιβάλλον σημαντικά και θα έχει, κυρίως, ουσιαστική
εξοικονόμηση πόρων δεδομένου ότι η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς θα
γίνει πιο φιλική για τον πολίτη και θα μειωθούν οι χρόνοι των
μετακινήσεων. Όλα αυτά, όπως αντιλαμβάνεστε, έχουν ένα σημαντικό
οικονομικό όφελος. Αντιλαμβάνεστε, από την άλλη, ότι υπάρχει ένα σοβαρό
οικονομικό πρόβλημα γιατί πολλές από τις δράσεις που προβλέπονται στο
σχέδιο αυτό απαιτούν ένα σημαντικό οικονομικό κόστος, μια σημαντική
οικονομική επένδυση. Λαμβάνουμε υπόψη όλα αυτά τα δεδομένα, αναζητούμε
χρηματοδότηση από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης και από
ευρωπαϊκά προγράμματα.
Βεβαίως, θα προχωρήσουμε σταδιακά, θέτοντας ως
προτεραιότητα την υλοποίηση δράσεων που έχουν χαμηλό οικονομικό κόστος
αλλά έχουν μια σημαντική προστιθέμενη αξία».
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το τι προβλέπει το σχέδιο
αυτό, ο κ. Μητσόπουλος απάντησε: «Είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που
αφορά, όπως σας έχω αναφέρει, την ευρύτερη περιοχή της μείζονος
Λευκωσίας. Για να καταλάβετε, φτάνει μέχρι το Δάλι, μέχρι την Δευτερά.
Εμπλέκονται όλοι οι Δήμοι του συγκροτήματος της Λευκωσίας και προβλέπει,
μεταξύ άλλων, την ενθάρρυνση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δημιουργηθούν κατάλληλες υποδομές, ευρεία
χρήση των λεωφορειολωρίδων, δημιουργία πεζοδρομίων, τοποθέτηση
στεγάστρων στάσεων, ευφυή συστήματα μεταφοράς ώστε να διευκολύνεται η
χρήση των λεωφορείων και των άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς. Προβλέπει
επίσης μονοδρομήσεις, πεζοδρομοποιήσεις, προβλέπει δημιουργία
ποδηλατοδρόμων.
Όπως ξέρετε έχουμε βγεί σε διαγωνισμό για την
πραγματοποίηση μιας τεχνοοικονομικής μελέτης για τη λειτουργία αστικού
τραμ και είναι ένα στοιχείο το οποίο επίσης λαμβάνεται υπόψη στη σχετική
μελέτη, ενώ, από κοινού με το Δήμο Λευκωσίας, έχει ήδη προκηρυχθεί
διεθνής διαγωνισμός για μικρά λεωφορεία για αντικατάσταση των γνωστών
κίτρινων λεωφορείων στην περιοχή κυρίως του αστικού πυρήνα της
Λευκωσίας. Όλα αυτά είναι ενταγμένα μέσα στη συγκεκριμένη μελέτη».
Σε ερώτηση αν θα υπάρξουν αλλαγές στη λειτουργία των
κεντρικών οδικών αρτηριών, ο κ. Υπουργός απάντησε: «Είναι μέσα στις
προτάσεις. Οι ειδικοί εμπειρογνώμονες που έχουν προχωρήσει στη
συγκεκριμένη μελέτη εισηγούνται αυτές τις αλλαγές και όσον αφορά τη
Μακαρίου και όσον αφορά την Καλλιπόλεως. Το Τμήμα Δημοσίων Εργων,
πρέπει να σας πω, ήδη ασχολείται πολύ συστηματικά, σε συνεργασία με τον
Δήμο της Λευκωσίας για την λεωφόρο Καλλιπόλεως. Ισως να είναι και η
πρώτη δράση από την όλη μελέτη που θα εφαρμοστεί στην πράξη».
Σε άλλη ερώτηση για το Σχέδιο, ο κ. Υπουργός είπε τα
εξής: «Ο σχεδιασμός γίνεται, ελπίζουμε να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο
2013, ελπίζουμε να υπάρχουν και τα διαθέσιμα κονδύλια που απαιτούνται,
για να αρχίσει η υλοποίηση του έργου μέσα στο 2014. Αυτό εξαρτάται
πάντα από τις οικονομικές δυνατότητες».
Σε ερώτηση για τα μέσα δημόσιας μεταφοράς, ο κ.
Μητσόπουλος απάντησε: «Η μελέτη προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει
να αυξηθεί η πυκνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων και ότι θα πρέπει
να γίνει ένας επανασχεδιασμός των δρομολογίων. Με την τοποθέτηση ευφυών
συστημάτων στα οχήματα θα γίνεται καλύτερη διαχείριση του στόλου, θα
είναι εφικτό δηλαδή να εντοπίσουμε πού υπάρχουν προβλήματα και
αδυναμίες. Θα είναι, παραδείγματος χάριν, εφικτό να γίνεται διευκόλυνση
των λεωφορείων. Με τα ευφυή συστήματα, π.χ. στέλνεται μήνυμα στα φώτα
τροχαίας να ανάβουν πράσινο για να διευκολύνεται η διακίνηση των
λεωφορείων ή να παρατείνεται η λειτουργία του πράσινου σηματοδότη. Όλα
αυτά τα μελετούμε, είναι ενταγμένα μέσα στο συγκριμένο σχέδιο.
Επαναλαμβάνω, θα τα δούμε πλέον στην πράξη μέσα από τα αρμόδια Τμήματα
και τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, πώς προχωρούμε δηλαδή στην εφαρμογή,
και πάντα σε διάλογο και σε στενή συνεργασία με την τοπική
αυτοδιοίκηση».
|
|