15/5/12


Δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Χριστόφια
 
15/05/2012
Φωτογράφος: ΣΤΑΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ 


Από το Μάρτιο του 2010 είχα τονίσει ή επαναβεβαιώσει προεκλογική μου δήλωση ότι αν δεν υπάρξει σημαντική πρόοδος στο Κυπριακό ή ακόμα και λύση που να δικαιολογεί την επανάληψη υποβολής υποψηφιότητας, τότε δεν θα είμαι υποψήφιος, είπε σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Δημήτρης Χριστόφιας.

Σε δηλώσεις του το απόγευμα στους δημοσιογράφους, στο περιθώριο της εκδήλωσης των εγκαινίων των κτηριακών εγκαταστάσεων του Συνεδριακού Κέντρου «Φιλοξενία», ο Πρόεδρος Χριστόφιας
, ερωτηθείς πώς είναι η επόμενη μέρα μετά το διάγγελμα που απηύθυνε στον κυπριακό λαό χθες, είπε: «Η επόμενη μέρα είναι όπως η προηγούμενη και η προ-προηγούμενη και να σας υπενθυμίσω ότι – και δεν θέλω να πω κάτι κακό – εμείς οι Κύπριοι, είναι χαρακτηριστικό μας, έχουμε ‘κοντή’ μνήμη έτσι και αλλιώς για όλα τα ζητήματα.

Από το Μάρτιο του 2010, σε δήλωση μου ενώπιον όλων σας, είχα τονίσει ή επαναβεβαιώσει την προεκλογική δήλωση που είχα κάνει ότι αν δεν υπάρξει σημαντική πρόοδος στο Κυπριακό ή ακόμα και λύση που να δικαιολογεί την επανάληψη υποβολής υποψηφιότητας, τότε δεν θα είμαι υποψήφιος. Το είχα κάνει ξεκάθαρο. Ανατρέξτε στα αρχεία σας και θα βρείτε αυτή μου τη δήλωση. Κατά συνέπεια, εγώ το έχω χωνέψει από πολύ καιρό. Χίλιες φορές δυστυχώς, δεν έχουμε πρόοδο. Λέω ‘χίλιες φορές δυστυχώς’ όχι διότι θα ήθελα να ήμουν υποψήφιος, αλλά διότι ο βασικότερος στόχος της Προεδρίας ήταν η επανένωση του τόπου μας με τη λύση του Κυπριακού. Έχω απλώς εξαγγείλει ή επαναλάβει παλιά μου απόφαση ή υπόσχεση προς τον κυπριακό λαό».


Ερωτηθείς αν υπάρχουν και άλλοι λόγοι για τους οποίους δεν υποβάλλει υποψηφιότητα για τις Προεδρικές Εκλογές, ο Πρόεδρος Χριστόφιας απάντησε «κανένας άλλος λόγος δεν υπάρχει».


Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι η εφημερίδα «Χαραυγή» αναφέρεται στον Πρόεδρο Χριστόφια ως ιστορικό ηγέτη του ΑΚΕΛ και σε ερώτηση τι θα σύστηνε στο ΑΚΕΛ να κάνει για τις Προεδρικές Εκλογές, ο Πρόεδρος Χριστόφιας είπε
: «Θεωρώ ύψιστη τιμή το γεγονός ότι το ΑΚΕΛ με ενέταξε στους ιστορικούς ηγέτες του κόμματος. Αντιλαμβάνεστε ότι για έναν Γενικό Γραμματέα της Κεντρικής Επιτροπής του ΑΚΕΛ δεν μπορεί να υπάρξει μεγαλύτερη τιμή. Όμως, δεν θεωρώ τον εαυτό μου ‘εθνάρχη’ για το ΑΚΕΛ για να αρχίσω να προτρέπω και να οδηγώ ως ‘σκιά’ του ΑΚΕΛ. Το ΑΚΕΛ έχει ηγεσία, την οποίαν εξέλεξαν μέσα από τις δημοκρατικότατες διαδικασίες τους οι Ακελιστές, τα στελέχη του κόμματος και αυτή η ηγεσία θα οδηγήσει το κόμμα προς τις εκλογές. Το ότι είχα ένα συνεχή διάλογο με την ηγεσία του κόμματος, αυτό πρέπει να θεωρείται φυσιολογικότατο και αυτός ο διάλογος θα συνεχιστεί».

Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι ο ίδιος έχει καλές σχέσεις με τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξη Τσίπρα και ερωτηθείς αν θα μπορούσε να κάνει έκκληση στον κ. Τσίπρα για να συμβάλει με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να διευκολυνθούν τα πράγματα στην Ελλάδα, ο Πρόεδρος Χριστόφιας είπε
: «Η Ελλάδα είναι κυρίαρχο κράτος και όπως εμείς ζητούμε από όλες τις χώρες - περιλαμβανομένης και της Ελλάδας, παρότι είναι στενότατες και αδελφικές οι σχέσεις μας - να σέβονται την κυριαρχία μας και τη θέληση του κυπριακού λαού, έτσι και εγώ αυτό το σέβομαι και το τηρώ ως Ευαγγέλιο. Δεν έχω διανοηθεί να προτρέψω τον οποιονδήποτε ηγέτη στην Ελλάδα να κάνει οτιδήποτε. Είναι δικαίωμα των κομμάτων, απόλυτο δικαίωμα των ηγετών - και πρέπει και οι Ευρωπαίοι να το σεβαστούν - να πάρουν τις αποφάσεις τους σε σχέση με τους τρόπους ξεπεράσματος της κρίσης».