1/6/10

Δήλωση του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέα Δημητρίου

01/06/2010
Αναφορικά με το θέμα που δημιουργήθηκε με την καταγγελία κατά εκπαιδευτικού Μέσης Εκπαίδευσης για ανάρμοστες σχέσεις με μαθητές, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού έλαβε επιστολή από τον Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας με την οποία μας ενημερώνει ότι «δεν είναι δυνατή η διατύπωση οποιασδήποτε πειθαρχικής κατηγορίας εναντίον της εν λόγω καθηγήτριας» και ότι «περαιτέρω, δεν είναι επιτρεπτή ούτε και η οποιαδήποτε ποινική διερεύνηση του θέματος».



Για τη συγκεκριμένη υπόθεση υπενθυμίζουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού προχώρησε άμεσα, όπως επιβαλλόταν, στη διερεύνηση των καταγγελιών, όπως πράττει πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις, μέσα στα πλαίσια της νομοθεσίας, με την αναγκαία διακριτικότητα και με σεβασμό στο τεκμήριο της αθωότητας. Ακολούθως, τα αποτελέσματα της διερεύνησης στάλθηκαν στον Γενικό Εισαγγελέα ώστε να αποφασίσει κατά πόσον υπάρχει ή όχι ποινικό ή πειθαρχικό αδίκημα.

Δυστυχώς, ενώ διεξαγόταν η έρευνα από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και πριν υπάρξει απόφαση από τον Γενικό Εισαγγελέα, κάποιοι δεν περίμεναν τα αποτελέσματα της αλλά έσπευσαν να στήσουν λαϊκά δικαστήρια, προχωρώντας ουσιαστικά σε καταδίκη και διαπόμπευση προσώπων.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση στο στόχαστρο βρέθηκε η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός. Στην πραγματικότητα, όμως, ο στόχος είναι το δημόσιο σχολείο, το οποίο δέχεται δυσανάλογη κριτική με οποιαδήποτε αφορμή, υπαρκτή ή κατασκευασμένη.

Και ας μη γελιόμαστε. Δεν είναι όλες οι κριτικές κατά του δημόσιου σχολείου καλοπροαίρετες. Η πίτα της εκπαίδευσης είναι μεγάλη και γύρω από αυτή ενεδρεύουν συμφέροντα και βλέψεις που η ικανοποίηση τους περνάει μέσα από την κατασυκοφάντηση του δημόσιου σχολείου. Όχι πάντα, να εξηγούμαστε, αλλά ούτε σπάνια.

Ασφαλώς και αντιμετωπίζει προβλήματα το δημόσιο σχολείο, οι πρώτοι που το αναγνωρίζουν είμαστε εμείς. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που επιχειρούμε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με στόχο την αναβάθμιση του. Δεν αναμένουμε από οποιονδήποτε δημοσιογράφο να αποκρύπτει αυτά τα προβλήματα. Η καλόπιστη κριτική είναι ευπρόσδεκτη και ωφελεί τη δημόσια εκπαίδευση, αφού δρομολογεί λύσεις και επισπεύδει αλλαγές.

Δε μπορούμε όμως να δεχθούμε τη στοχευμένη πολεμική που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση από κάποια ΜΜΕ, γιατί αδικεί κατάφωρα το έργο που επιτελούν το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν και οι μαθητές που φοιτούν στα δημόσια σχολεία, τα επιτεύγματα και οι επιτυχίες των οποίων σπάνια προβάλλονται και, ως εκ τούτου, συνήθως δε βλέπουν το φως της δημοσιότητας.