6/9/15

Δήλωση Χρίστου Χριστοφίδη, μέλους του Πολιτικού Γραφείου της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ

Δήλωση Χρίστου Χριστοφίδη, μέλους του Πολιτικού Γραφείου της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ και Επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας της Κ.Ε του ΑΚΕΛ για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Η ωραιοποιημένη εικόνα που το ΥΠΠΟ προσπαθεί να δώσει για τη νέα σχολική χρονιά δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Η νέα χρονιά ξεκινά με πολλά προβλήματα, με αβεβαιότητα και αλλαγές προς τη λανθασμένη κατεύθυνση.
Μας ανησυχεί ιδιαίτερα η απουσία ενός συγκεκριμένου οράματος για το ποια παιδεία και ποιους μαθητές θέλουμε, οι αυτοσχεδιασμοί, η προχειρότητα του Υπουργείου και οι χειραγωγήσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας στα της Παιδείας. Μας ανησυχεί που συντηρητικοί κύκλοι επανέρχονται για να εφαρμόζουν αποτυχημένες προσεγγίσεις περασμένων δεκαετιών. Μας ανησυχεί που με ταχύτητες ρεκόρ επιβάλλονται αλλαγές με μόνο γνώμονα να προλάβουν οι κυβερνώντες τις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές, όταν δύο περίπου χρόνια πήγαν χαμένα για την κυπριακή εκπαίδευση.
Πιο συγκεκριμένα η πραγματική εικόνα λίγες μέρες πριν το πρώτο κουδούνι σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια έχει ως εξής:
- Μετά την πολύ πρόχειρη απόφαση για το νέο τύπου Λυκείου και την εξπρές εφαρμογή του μέσα στους λίγους μήνες του καλοκαιριού, ακόμα δεν έχουν σταλεί αναλυτικά προγράμματα για τα μαθήματα κατεύθυνσης στην πρώτη Λυκείου, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να μην ξέρουν τι θα διδάξουν και κανένας να μην ξέρει τι θα διδαχθεί
- Ενώ εφαρμόζεται ένας νέος τύπος Λυκείου, ακόμα οι αντίστοιχοι κανονισμοί δεν έχουν πάει στη Βουλή για έγκριση, αφήνοντας το όλο εγχείρημα μετέωρο
- Υπάρχει μια μεγάλη αβεβαιότητα σε σχέση με βιβλία που ακόμη δεν έχουν φτάσει, ενώ βιβλία που έχουν καταργηθεί (όπως το βιβλίο της Α΄ Γυμνασίου στα Αρχαία) κανείς δεν ξέρει πως θα αναπληρωθούν
- Μαθητές μας που θέλουν να πάνε στην Τεχνική Εκπαίδευση διώχνονται γιατί δεν υπάρχουν θέσεις, ιδιαίτερα σε αντικείμενα όπως η μηχανολογία, τα Ξενοδοχειακά και η κομμωτική,. Και θέσεις δεν υπάρχουν λόγω του πολύ κακού προγραμματισμού από την ηγεσία του ΥΠΠΟ τα τελευταία δύο χρόνια και παρά τις δικές μας προειδοποιήσεις. Το ΥΠΠΟ αρνείται ουσιαστικά σε μαθητές του Λυκείου να ακολουθήσουν αυτό που οι ίδιοι επιλέγουν ως επιλογή επαγγελματικής κατεύθυνσης.
- Το ΥΠΠΟ και η κυβέρνηση θυμήθηκαν μέσα Αυγούστου να «ξεπαγώσουν» θέσεις διευθυντών και άλλες κρίσιμες θέσεις στο οικοδόμημα της Εκπαίδευσης. Εκκρεμούν 16 θέσεις διευθυντών σε Γυμνάσια και Λύκεια και τα σχολεία αυτά θα πορευτούν και φέτος, για το μεγαλύτερο τουλάχιστο μέρος της φετινής χρονιάς, χωρίς διευθυντές.
- Υπήρξε πλήρης αδιαφάνεια και βόλεμα ημετέρων στις αποσπάσεις με αποτέλεσμα να δυναμιτίζεται το κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών.
- Εκατοντάδες συμβασιούχοι νηπιαγωγοί και δάσκαλοι ειδικής εκπαίδευσης παραμένουν ξεκρέμαστοι μετά το νέο σχέδιο διορισμών. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι για 180 περίπου συμβασιούχους ειδικής εκπαίδευσης έχουν προσφερθεί 5 μονιμοποιήσεις από το ΥΠΠΟ.
- Η κτιριακή υποδομή σε αρκετά σχολεία παραμένει τραγική και τα κονδύλια των τεχνικών υπηρεσιών ψαλιδισμένα. Σε σχολεία, όπως η Τεχνική Αγ. Λαζάρου στη Λάρνακα, η κατάσταση είναι πέραν από τραγική.
- Το ΥΠΠΟ για να ικανοποιήσει τους πιο ακραίους κύκλους του κυβερνώντος κόμματος επιχειρεί μια συντηρητική στροφή στα σχολεία, μέσα από τους κανονισμούς, με πρώτο παράδειγμα την επαναφορά της αυστηρής στολής των μαθητών όπως ίσχυε πολλά χρόνια πριν. Χωρίς να επιμετρά το πρωτεύων που είναι το παιδαγωγικό αποτέλεσμα τέτοιων μέτρων.
- Ενώ οι φοιτητές μας βρίσκονται λόγω της κρίσης στη δυσκολότερη θέση, συνεχίζει τη μεθόδευση για κατάργηση του Φοιτητικού Πακέτου που απευθύνεται στους φοιτητές μας που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη, και των υποτροφιών στο ΙΚΥΚ με βάση κοινωνικά κριτήρια.
- Η Ειδική Εκπαίδευση παραμένει ο μεγάλος ασθενής στα σχολεία μας, με μια νομοθεσία που έχει εξαντλήσει τα όρια της, και με συσσωρευμένα προβλήματα.
- Η νέα νομοθεσία για το Φορέα Πιστοποίησης Ποιότητας αφήνει εκτός ελέγχου τα παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων, υπονομεύοντας ευρύτερα το χώρο της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στην Κύπρο.
Καλούμε λοιπόν τον ΥΠΠΟ παρά να εξαντλεί το χρόνο του σε επικοινωνιακού τύπου δραστηριότητες και μονολόγους από τα ΜΜΕ, επιτέλους μακριά από μικροκομματικές σκοπιμότητες, να ασχοληθεί με τα πολλά και σοβαρά προβλήματα της νέας χρονιάς για μια εύρυθμη σχολική χρονιά.
06/09/2015