Χαιρετισμός
του Υπουργού Παιδείας κ. Κ. Καδή
στα
εγκαίνια του Εκπαιδευτικού Επιστημονικού
Πάρκου
του
Λυκείου Ιδαλίου
«Όραμα
χωρίς δράση είναι απλώς όνειρο, δράση
χωρίς όραμα είναι χάσιμο χρόνου, όραμα
και δράση μαζί μπορούν να αλλάξουν τον
κόσμο».
Με
τα λόγια αυτά του Νέλσον Μαντέλα εκφράζω
σήμερα την ευαρέσκεια του Υπουργείου
Παιδείας και Πολιτισμού γιατί ένα όραμα
μετουσιώνεται σε πράξη. Το όραμα θα το
ακολουθήσουν δράσεις, που, ακόμα και αν
δεν αλλάξουν τον κόσμο, σίγουρα θα
διευρύνουν τους ορίζοντες μαθητών που
φιλοδοξούν να τον αλλάξουν.
Εγκαινιάζουμε
το Εκπαιδευτικό Επιστημονικό Πάρκο του
Λυκείου Ιδαλίου, του οποίου οι κατασκευές
και τα εκθέματα είναι μοναδικά.
Αξιοποιώντας τα, οι μαθητές και οι
μαθήτριες, όχι μόνο του σχολείου αυτού
αλλά και άλλων, θα αναπτύξουν αυτενέργεια,
εφευρετικότητα, επιχειρηματολογία,
αλλά και κριτική σκέψη, εφόδια απαραίτητα
για ποιοτική έρευνα και καινοτομία.
Μέσα από το παιχνίδι και την ψυχαγωγία
θα αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες
σημαντικές για την επιστημονική και
πολιτιστική πρόοδο και για την οικοδόμηση
ενός υγιούς και ελπιδοφόρου μέλλοντος.
Αυτό
που προσδίδει ουσιαστική αξία στο
Επιστημονικό Πάρκο είναι οι βαθύτερες
παιδαγωγικές ιδέες και έννοιες που το
διέπουν, το επιστημονικό του υπόβαθρο,
οι στόχοι και οι διαδικασίες του, που
συνάδουν με τους στόχους του Υπουργείου
Παιδείας και Πολιτισμού για βελτίωση
των μαθησιακών αποτελεσμάτων στην
εκπαίδευση.
Τα
εκθέματα του Πάρκου είναι μοναδικά και
πρωτότυπα και αγγίζουν όλες τις επιστήμες.
Το εκκρεμές του Φουκώ, το αναλημματικό
ηλιακό ρολόι, η αναπαράσταση του ηλιακού
συστήματος, καθώς και άλλες αλληλεπιδραστικές
εκπαιδευτικές κατασκευές, όπως είναι
η αναπαράσταση του DNA,
προάγουν την ενεργητική και συνεργατική
μάθηση και είναι εκθέματα που μέχρι
τώρα μόνο σε μουσεία φυσικής ιστορίας
του εξωτερικού μπορούσε κανείς να δει.
Εξαιρετικής σημασίας είναι και η
δημιουργία του ψηφιακού πλανητάριου,
το οποίο θα αξιοποιηθεί ως ένα ισχυρό
εκπαιδευτικό εργαλείο όχι μόνο στην
εξερεύνηση του σύμπαντος, αλλά και στη
διερεύνηση και εμπέδωση της γνώσης που
σχετίζεται με πολλές θεματικές ενότητες
όλων των επιστημών.
Είναι
αξιοπρόσεκτο ότι στον σχεδιασμό του
πάρκου δεν λήφθηκε υπόψη μόνο η
επιστημονικότητα των εκθεμάτων, αλλά
και ο καλλιτεχνικός σχεδιασμός τους
και η αισθητική του χώρου, κάτι που
συνέβαλε και στην αισθητική αναβάθμιση
της περιοχής στην οποία βρίσκεται.
Για
την υλοποίηση αυτού του έργου, ανάλογο
του οποίου δεν υπάρχει στην Κύπρο,
συγχαίρω θερμά τους εκπαιδευτικούς του
Λυκείου Ιδαλίου, τους μαθητές και τις
μαθήτριες, τη Διευθύντρια αλλά και τους
προηγούμενους Διευθυντές, την τοπική
κοινωνία, τους γονείς, και γενικά όσους
συνέδραμαν οικονομικά ή με άλλο τρόπο.
Καλώ
τους καθηγητές και τους μαθητές όλων
των σχολείων που θα επισκεφθούν το Πάρκο
να εκμεταλλευθούν την πρόκληση που τους
προσφέρει και να το αξιοποιήσουν όσο
καλύτερα μπορούν. Εύχομαι σε όλους κάθε
πρόοδο και επιτυχία.
_______________