25/1/14

Συνάντηση του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού με τον Υπουργό Πολιτισμού της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας




«Είναι με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση που υποδέχομαι σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, το φίλο Υπουργό Πολιτισμού της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και τη συνοδεία του. Η επίσκεψη αυτή είναι μια πρόσθετη απόδειξη της ουσιαστικής και βαθιάς σχέσης που διατηρούν τα δύο κράτη, παρά τη μεγάλη γεωγραφική απόσταση», δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Κυριάκος Κενεβέζος.

 


Κατά την επίσκεψη υπογράφηκε το Εκτελεστικό Πρόγραμμα Πολιτιστικής  Συνεργασίας Κύπρου – Κίνας για τα έτη 2014-2018. Η υπογραφή του Εκτελεστικού Προγράμματος Συνεργασίας στον τομέα του Πολιτισμού αποτελεί το τελικό προϊόν μιας προσπάθειας που ξεκίνησε από την προηγούμενη χρονιά. Δύο βασικά βήματα που οδήγησαν στη θετική αυτή κατάληξη ήταν η επίσκεψη του Υφυπουργού Πολιτισμού της Κίνας στη Κύπρο τον περασμένο Οκτώβριο και η επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου στην Κίνα τον περασμένο Δεκέμβριο.

«Ο τομέας του Πολιτισμού μπορεί να αποτελέσει πρόσθετο στοιχείο εμβάθυνσης των σχέσεων των δύο χωρών, ιδιαίτερα με την εφαρμογή όλων των εκφάνσεων του Προγράμματος», πρόσθεσε στις δηλώσεις του ο κ. Κενεβέζος. Στη συνέχεια ο κ. Υπουργός εξήρε την αγαστή συνεργασία των δύο χωρών σε όλα τα επίπεδα και ευχαρίστησε εκ μέρους της κυπριακής κυβέρνησης τον ομόλογο του για τη συνεχή στήριξη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στη λύση του κυπριακού προβλήματος στα διεθνή φόρα, στη βάση αρχών και δικαίου.

Ο Υπουργός Πολιτισμού της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, κ. CAI Wu, σημείωσε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι μεγίστης σημασίας γιατί προσφέρει τη δυνατότητα για περαιτέρω συνεργασία σε όλους τους τομείς του Πολιτισμού.

Οι δύο Υπουργοί συμφωνήσαν επίσης για τη σπουδαιότητα του Πολιτισμού στην  ανάπτυξη των λαών. 

Στα πλαίσια της τριμερούς επίσκεψής του ο Υπουργός Πολιτισμού της Κίνας κ. CAI Wu και η 6-μελής αντιπροσωπεία θα επισκεφθεί αρχαιολογικούς χώρους στη Λευκωσία, τη Λάρνακα, τη Λεμεσό και την Πάφο.


________________