Η Κυπριακή Προεδρία είχε καθορίσει ως κύρια
προτεραιότητα της την εργασία προς μια «Καλύτερη Ευρώπη» με έμφαση να
δίνεται τόσο στην αποτελεσματικότητα και στην ανάπτυξη όσο και στην
αλληλεγγύη και στην κοινωνική συνοχή – στόχοι που γίνονται πιο
επιτακτικοί εν όψει της ανάγκης της ΕΕ να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις
της οικονομικής ύφεσης.
Στο πλαίσιο αυτού του κεντρικού μηνύματος, η Κυπριακή Προεδρία εργάστηκε με στόχο να συνεισφέρει προς μια καλύτερη Ευρώπη με μεγαλύτερη κοινωνική ευαισθησία και σεβασμό στις αρχές της αλληλεγγύης: Αλληλεγγύης μεταξύ κρατών μελών, αλλά και μεταξύ πολιτών, που επιδιώκει εξισορροπημένες προσεγγίσεις, χρηματοπιστωτική σταθερότητα και δημοσιονομική εξυγίανση, αλλά ταυτόχρονα και στήριξη της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής ως αναπόσπαστο μέρος των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτός είναι ο «κανόνας» ο οποίος καθόρισε την εργασία της Προεδρίας σε όλες τις συνθέσεις του Συμβουλίου.
Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κατά τη διάρκεια της εξάμηνης Προεδρίας από την Κυπριακή Δημοκρατία, καθόρισε τους ακόλουθους τομείς προτεραιοτήτων στον τομέα της απασχόλησης και της κοινωνικής πολιτικής:
Πρώτο, την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής, με έμφαση στην ευζωία των παιδιών και την ενεργό συμμετοχή των μεγαλύτερων σε ηλικία πολιτών, σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνίας.
Δεύτερο, την επένδυση σε περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας, με έμφαση στην εξεύρεση τρόπων αντιμετώπισης της ανεργίας ανάμεσα στους νέους.
Τρίτο, την ενδυνάμωση των συμμετοχικών διαδικασιών και της εμπλοκής των κοινωνικών εταίρων, Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην υλοποίηση της Στρατηγικής «Ευρώπη 2020» ως προς τους στόχους της απασχόλησης και της φτώχειας.
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΕΡΓΟΥ ΣΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ
Προστασία εργαζομένων από την έκθεση σε ηλεκτρομαγνητικά πεδία
Σημαντικό ορόσημο στην εργασία της Κυπριακής Προεδρίας ήταν η συμφωνία των Υπουργών Απασχόλησης και Κοινωνικής Πολιτικής ως προς την Πρόταση Οδηγίας της ΕΕ σχετικά με τις ελάχιστες προδιαγραφές υγείας και ασφάλειας όσον αφορά στην έκθεση των εργαζομένων σε κινδύνους που προκύπτουν από τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Η αρχική Οδηγία (Οδηγία 2004/20/ΕΚ) δεν τέθηκε ποτέ σε εφαρμογή, λόγω προβλημάτων που διαπιστώθηκαν μετά την υιοθέτησή της, αλλά και έντονων διαφωνιών μεταξύ των κρατών μελών σε σχέση με πρόνοιες της. Η νέα πρόταση Οδηγίας υιοθετήθηκε από την Επιτροπή τον Ιούνιο 2011 και έκτοτε ήταν σε διαπραγμάτευση. Το θέμα αυτό αποτελούσε μια από τις κυριότερες νομοθετικές προτεραιότητες που έθεσε η Κυπριακή Προεδρία για την εν λόγω σύνθεση του Συμβουλίου.
Η νέα οδηγία αναθεωρεί τους περιορισμούς έκθεσης με βάση νέα επιστημονικά στοιχεία και προβλέπει παρεκκλίσεις κυρίως για ιατρικές εφαρμογές που κάνουν χρήση απεικόνισης μαγνητικού συντονισμού (MRI) αλλά και για συγκεκριμένους βιομηχανικούς τομείς και δραστηριότητες, εφόσον αυτές αιτιολογούνται δεόντως, κατόπιν έγκρισης του κράτους μέλους. Εντούτοις, και στις δύο περιπτώσεις πρέπει να εξασφαλίζεται η προστασία από δυσμενείς επιπτώσεις για την υγεία και κινδύνους για την ασφάλεια.
Προστασία των δικαιωμάτων των αποσπασμένων εργαζομένων
Έχουμε επίσης επιτύχει εξαιρετική πρόοδο σε ό,τι αφορά στις διαπραγματεύσεις για την εφαρμοστική Οδηγία περί απόσπασης εργαζομένων. Η προτεινόμενη οδηγία έχει στόχο να εξασφαλίσει την προστασία των δικαιωμάτων των αποσπασμένων εργαζομένων, να αποσαφηνίσει το κανονιστικό πλαίσιο και να διασφαλίσει τον θεμιτό ανταγωνισμό. Είναι μια σημαντικότατη πρόταση η οποία στοχεύει σε μια πιο λειτουργική Ενιαία Αγορά τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους εργαζόμενους και αποτελεί μία από τις 12 προτάσεις προτεραιότητας, όπως αυτές ορίζονται από την Πράξη για την Ενιαία Αγορά.
Η νέα Οδηγία προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάρτιο 2012, με στόχο τη διασαφήνιση και βελτίωση της εφαρμογής στην πράξη των κανόνων της σχετικής Οδηγίας του 1996 που διέπουν την απόσπαση των εργαζομένων στο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών.
Η Κυπριακή Προεδρία εργάστηκε συστηματικά και μεθοδικά για εξεύρεση συγκλίσεων και συναινέσεων ανάμεσα στα κράτη μέλη σε μια σειρά από πρόνοιες της νέας οδηγίας όπως:
– Τον σαφέστερο ορισμό της έννοιας της απόσπασης βάσει κριτηρίων για την εκτίμηση της γνησιότητας των αποσπάσεων,
– Την καλύτερη πληροφόρηση των εργαζομένων και των επιχειρήσεων σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους,
– Την ενισχυμένη συνεργασία μεταξύ των εθνικών αρχών,
– Τη διασυνοριακή επιβολή διοικητικών προστίμων και ποινών λόγω μη τήρησης της οδηγίας, μέσω της θέσπισης ενός συστήματος αμοιβαίας συνδρομής και αναγνώρισης.
Έχοντας ως βάση τη δουλειά που έχει γίνει από την Κυπριακή Προεδρία και τη συζήτηση πολιτικού προσανατολισμού που έγινε στις 6/12/12 για δύο βασικά ζητήματα της πρότασης που αφορούν στη δυνατότητα επιβολής εθνικών διοικητικών απαιτήσεων και μέτρων ελέγχου σε επιχειρήσεις που αποσπούν εργαζομένους (άρθρο 9) και την από κοινού και εις ολόκληρον ευθύνη εργολάβων και υπεργολάβων όσον αφορά τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες κατώτατους μισθούς στον κατασκευαστικό κλάδο (άρθρο 12), αναμένεται ότι η Ιρλανδική Προεδρία θα προχωρήσει τις συζητήσεις με στόχο το συντομότερο να καταλήξει το Συμβούλιο σε γενική προσέγγιση επί της πρότασης.
Συντονισμός των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης με την Αλβανία, τον Άγιο Μαρίνο, το Μαυροβούνιο και την Τουρκία
Εξίσου σημαντικό έργο της Προεδρίας ήταν η κατάληξη του Συμβουλίου σε πολιτική συμφωνία σχετικά με τη θέση που θα λάβει η ΕΕ όσον αφορά τις διατάξεις για τον συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης που προβλέπουν οι συμφωνίες σύνδεσης, ή παρόμοιες συμφωνίες, μεταξύ της ΕΕ και της Αλβανίας, του Μαυροβουνίου, του Αγίου Μαρίνου και της Τουρκίας. Οι εν λόγω διατάξεις, οι οποίες πρέπει να εγκριθούν από τα μεικτά όργανα σύνδεσης (Συμβούλιο Σύνδεσης, Συμβούλιο Σταθεροποίησης και Σύνδεσης ή Επιτροπή Συνεργασίας) με τις εν λόγω τέσσερις χώρες, θα θέσουν σε εφαρμογή τις αρχές περιορισμένου συντονισμού των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης που περιλαμβάνονται στις συμφωνίες. Στόχος είναι να εξασφαλιστεί ότι οι εργαζόμενοι από τις χώρες εταίρους θα μπορούν λαμβάνουν ορισμένες παροχές κοινωνικής ασφάλισης δυνάμει της νομοθεσίας του κράτους μέλους όπου εργάζονται ή είχαν εργαστεί. Το ίδιο ισχύει και για τους υπηκόους κρατών μελών της ΕΕ που εργάζονται στις χώρες αυτές.
Πρόγραμμα για την κοινωνική αλλαγή και την καινοτομία
Η Κυπριακή Προεδρία ανέλαβε επίσης τις διαβουλεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναφορικά με τον προτεινόμενο Κανονισμό για το Πρόγραμμα για την κοινωνική αλλαγή και την καινοτομία. Το πρόγραμμα αποτελεί μέρος της δέσμης μέτρων για την πολιτική συνοχής 2014-2020 και στόχος του είναι να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Κύριος στόχος του προγράμματος είναι να χρηματοδοτήσει αφενός την ανάπτυξη και την υλοποίηση πολιτικών απασχόλησης και κοινωνικών πολιτικών και αφετέρου τις ευρωπαϊκές υπηρεσίες απασχόλησης για την προώθηση της κινητικότητας των εργαζομένων στην Ευρώπη καθώς και να βελτιώσει την πρόσβαση στη χρηματοδότηση για μικροεπιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ένταξή τους στην αγορά εργασίας και επιχειρήσεις κοινωνικής οικονομίας.
Είναι αξιοσημείωτο ότι παρ’ όλες τις μεγάλες διαστάσεις απόψεων μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η Προεδρία κατάφερε να εξασφαλίσει συμφωνία για έναν από τους τρεις άξονες του Προγράμματος (Μικροχρηματοδότηση/Κοινωνική Επιχειρηματικότητα).
Δικαιώματα συμπληρωματικής συνταξιοδότησης για τους διακινούμενους εργαζόμενους
Αξιοσημείωτη ενέργεια της Κυπριακής Προεδρίας, η οποία επαινέθηκε τόσο από την Επιτροπή όσο και από άλλα κράτη μέλη και φορείς, ήταν και η επαναφορά στο προσκήνιο από την Κυπριακή Προεδρία της νομοθετικής πρότασης για την απόκτηση και διατήρηση δικαιωμάτων συμπληρωματικής συνταξιοδότησης, η οποία δεν κινήθηκε στο Συμβούλιο από το 2008. Η Προεδρία αναβίωσε το θέμα υπογραμμίζοντας ότι τα δικαιώματα συμπληρωματικής συνταξιοδότησης αποτελούν μέσο για την ουσιαστική διευκόλυνση της κινητικότητας των εργαζομένων.
Την ενέργεια αυτή της Προεδρίας χαιρέτισε με μεγάλη ικανοποίηση ο Επίτροπος Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ενσωμάτωσης της ΕΕ κ. László Andor εξαίροντας την Προεδρία που τόλμησε να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα τόσο αμφιλεγόμενο μα συνάμα σημαντικό θέμα για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων μετά από πολλά χρόνια αδράνειας.
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΕΡΓΟΥ ΣΕ ΜΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πέραν των νομοθετικών θεμάτων που χειρίστηκε η Προεδρία στον τομέα της πολιτικής απασχόλησης και της κοινωνικής πολιτικής ήταν και η επεξεργασία Συμπερασμάτων που αντικατόπτριζαν τις συγκεκριμένες προτεραιότητες που έθεσε η Προεδρία για το Συμβούλιο Απασχόλησης και Κοινωνικής Πολιτικής.
Παιδική φτώχεια και ευημερία
Το Συμβούλιο ενέκρινε Συμπεράσματα σχετικά με την ανάληψη δράσης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού των παιδιών και την προαγωγή της καλής διαβίωσής τους.
Με τα εν λόγω Συμπεράσματα, τα κράτη μέλη καλούνται να διατηρήσουν την υφιστάμενη πολιτική δυναμική για την αντιμετώπιση της παιδικής φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Δίνεται έμφαση στην ανάγκη να αναπτυχθεί μια συντονισμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση της παιδικής φτώχειας με σφαιρικό τρόπο, μέσω της αξιοποίησης των κατάλληλων επενδύσεων, της ανάπτυξης δεδομένων, της συμμετοχής των ενδιαφερόμενων φορέων και της ενσωμάτωσης της διάστασης της παιδικής φτώχειας και ευημερίας σε όλους τους σχετικούς τομείς πολιτικής. Η Επιτροπή καλείται να εκδώσει σύσταση για την παιδική φτώχεια το συντομότερο δυνατό και να αναπτύξει συνέργειες μεταξύ του τομέα κοινωνικής ένταξης και άλλων τομέων πολιτικής. Τα βασικά μηνύματα της Επιτροπής Κοινωνικής Προστασίας για την αντιμετώπιση και την πρόληψη της παιδικής φτώχειας και την προαγωγή της καλής διαβίωσης των παιδιών προσαρτώνται στα συμπεράσματα.
Ευρωπαϊκό Έτος Ενεργού Γήρανσης και Διαγενεαλογικής Αλληλεγγύης 2012
Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους για την Ενεργό Γήρανση και τη Διαγενεαλογική Αλληλεγγύη 2012, η Κυπριακή Προεδρία προσπάθησε να μεταφέρει το διττό μήνυμα ότι ενεργός γήρανση σημαίνει τη συμμετοχή των ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή μιας κοινωνίας, όχι μόνο την ικανότητα να είναι φυσικά ενεργά και να συμμετέχουν στο εργατικό δυναμικό, και ότι η αλληλεγγύη μεταξύ γενεών είναι βασική για τη δημιουργία μιας ανταγωνιστικής και καινοτομικής Ευρώπης για όλες τις ηλικίες.
Σε σχέση με το Έτος, το Συμβούλιο Απασχόλησης και Κοινωνικής Πολιτικής υιοθέτησε Διακήρυξη στην οποία περιλαμβάνονται Κατευθυντήριες Αρχές για την απασχόληση, τη συμμετοχή στην κοινωνική ζωή και την ανεξάρτητη διαβίωση. Η Διακήρυξη περιγράφει την πολιτική ώθηση που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Έτους και τονίζει τη σημασία της στήριξης αυτής της ώθησης μέσω κοινών δράσεων μεταξύ των Ευρωπαϊκών Οργάνων, των κρατών μελών, των κοινωνικών εταίρων και της κοινωνίας των πολιτών, ώστε να διασφαλιστεί η κοινωνική συνοχή και ευημερία όλων των γενεών.
Καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών
Το Συμβούλιο εξέδωσε συμπεράσματα για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών, στα οποία ζητείται πιο αποφασιστική δράση για την παροχή υπηρεσιών αρωγής στα θύματα ενδοοικογενειακής βίας. Στόχος των συμπερασμάτων είναι η παρακολούθηση και η συμβολή στην εφαρμογή του προγράμματος δράσης του Πεκίνου, το οποίο είναι ένα διεθνές πρόγραμμα για τη χειραφέτηση των γυναικών, το οποίο θεσπίστηκε στο πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών το 1995.
Το Συμβούλιο, μέσω των Συμπερασμάτων, τόνισε ότι η βία κατά των γυναικών είναι καταδικαστέα ως παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δεν μπορεί να δικαιολογηθεί για λόγους παράδοσης ή θρησκείας. Τονίζει τον ρόλο του εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς και την ανάγκη να ληφθεί υπόψη ο ρόλος των ανδρών σε όλα τα μέτρα που έχουν ως στόχο την καταπολέμηση αυτού του τύπου βίας. Για να ενισχυθούν οι προσπάθειες, το Συμβούλιο ζήτησε συγκεκριμένες συνεκτικές, πολυτομεακές και επαρκώς χρηματοδοτούμενες στρατηγικές.
Στοχεύοντας σε μια ανάκαμψη με άφθονες θέσεις εργασίας – Αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων
Το Συμβούλιο Υπουργών Απασχόλησης και Κοινωνικής Πολιτικής υιοθέτησε συμπεράσματα με κύριο άξονα τη στόχευση σε μια ανάπτυξη πλούσια σε θέσεις εργασίας και σε καλύτερες ευκαιρίες για τους νέους της Ευρώπης, συνδέοντας τα με την Πρωτοβουλία της Επιτροπής «Ευκαιρίες για τους νέους», με το Πακέτο Απασχόλησης που παρουσίασε η Επιτροπή τον Απρίλιο καθώς και με το «Σύμφωνο για την ανάπτυξη και την απασχόληση» το οποίο υιοθέτησε τον Ιούνιο του 2012 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
Το Συμβούλιο αναγνώρισε ότι χρειάζεται ισχυρή πολιτική δέσμευση για να δοθεί έμφαση σε μεταρρυθμίσεις στον τομέα της απασχόλησης και σε κοινωνικές και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που μπορούν να συνεισφέρουν στην επίτευξη αυτής και των στόχων της Στρατηγικής «Ευρώπη 2020», με βέλτιστη χρήση των περιορισμένων διαθέσιμων πόρων. Μέσα από τα Συμπεράσματα αναδείχθηκε, μεταξύ άλλων, σειρά από μέτρα πολιτικής τα οποία προτείνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Πακέτο Απασχόλησης και στοχεύουν κυρίως στην απασχόληση των νέων.
Επιγραμματικά, συστήνεται στα κράτη μέλη και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβουν μέτρα για ενίσχυση της δημιουργίας θέσεων απασχόλησης μέσω της ενθάρρυνσης της ζήτησης εργασίας, για αξιοποίηση των δυνατοτήτων δημιουργίας θέσεων εργασίας σε βασικούς τομείς όπως είναι η πράσινη οικονομία και οι τομείς της υγείας και των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας, για αποκατάσταση της δυναμικής της αγοράς εργασίας μέσω διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που να ανταποκρίνονται στις συνθήκες και ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας, για επένδυση στην εκπαίδευση και στις δεξιότητες, για κινητοποίηση όλων των εταίρων με στόχο την καλύτερη εφαρμογή των μέτρων, και για ενίσχυση του ρόλου των κοινωνικών εταίρων και των σχετικών φορέων στην εκπόνηση και υλοποίηση πολιτικών.
Ενδυνάμωση των συμμετοχικών διαδικασιών των κοινωνικών εταίρων, ΜΚΟ και τοπικών αρχών στην υλοποίηση της Στρατηγικής Ευρώπη 2020
Η Κύπρος αποτελεί ένα από τα κράτη μέλη τα οποία διαχρονικά συνηγορούσαν υπέρ της εμπλοκής των κοινωνικών εταίρων και ευρύτερα της κοινωνίας των πολιτών, στις διαδικασίες διαμόρφωσης Στρατηγικών σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, αφού μπορούν να συμβάλουν δημιουργικά στην επιτυχημένη διαμόρφωση και εφαρμογή ισορροπημένων πολιτικών. O ευρύς κοινωνικός διάλογος είναι απαραίτητο στοιχείο στην υλοποίηση των διαδικασιών της Ένωσης όπως προκύπτουν και από τη Συνθήκη της Λισαβόνας.
Για τον σκοπό αυτό η Κυπριακή Προεδρία είχε καθορίσει ως μια από τις κύριες προτεραιότητες της στο Συμβούλιο Απασχόλησης και Κοινωνικής Πολιτικής, την ενδυνάμωση των συμμετοχικών διαδικασιών των κοινωνικών εταίρων, Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην υλοποίηση της Στρατηγικής «Ευρώπη 2020», ειδικότερα σε σχέση με τους στόχους για την ενίσχυση της απασχόλησης και την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Η προτεραιότητα αυτή αποτέλεσε το θέμα της Άτυπης Συνάντησης Υπουργών Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων που πραγματοποιήθηκε στην Κύπρο στις 12 και 13 Ιουλίου 2012. Δόθηκε η ευκαιρία στους Υπουργούς, αλλά και στους κοινωνικούς εταίρους, την Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πλατφόρμα και ευρωπαϊκούς οργανισμούς που εκπροσωπούν τους κοινωνικούς εταίρους, την κοινωνία των πολιτών και τις τοπικές και περιφερειακές Αρχές να έχουν μια εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων για το θέμα.
ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ, ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ,
ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΚΑΙ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ)
Η Κυπριακή Προεδρία κλήθηκε να διαχειριστεί ένα πλούσιο ποιοτικά και ποσοτικά χαρτοφυλάκιο θεμάτων που άπτονται του τομέα απασχόλησης και της κοινωνικής πολιτικής.
Κατά το εξάμηνο της Κυπριακής Προεδρίας πραγματοποιήθηκαν στους τομείς αυτούς:
- Δύο Σύνοδοι του Συμβουλίου Απασχόλησης και Κοινωνικής Πολιτικής (EPSCO), στις 4 Οκτωβρίου στο Λουξεμβούργο και στις 6 Δεκεμβρίου 2012 στις Βρυξέλλες.
- Ένα Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Απασχόλησης και Κοινωνικής Πολιτικής τον Ιούλιο, στη Λευκωσία
- Τέσσερα Συνέδρια Προεδρίας, αριθμός Συνεδρίων και συναντήσεων υπό την Προεδρία ή την αιγίδα της Προεδρίας, ή με την ενεργό συμμετοχή του Υπουργείου.
- Αριθμός συναντήσεων Ομάδων Εργασίας που προετοιμάζουν το Συμβούλιο, στις οποίες προήδρευσε το ΥΕΚΑ αλλά και σειρά άλλων συναντήσεων και δραστηριοτήτων.
Όλες οι δραστηριότητες που έγιναν στη διάρκεια της Προεδρίας παρουσιάζονται στο συνημμένο Παράρτημα.