1/7/12

Αθήνα, 1 Ιουλίου 2012


Δήλωσεις ΥΠΕΞ Δ. Αβραμόπουλου και ΥΠΕΞ της Κυπριακής Δημοκρατίας Ε. Κοζάκου-Μαρκουλλή κατά την άφιξη του στην Κύπρο



Ε. ΚΟΖΑΚΟΥ-ΜΑΡΚΟΥΛΛΗ: «Εγώ απλώς θα καλωσορίσω πολύ-πολύ θερμά τον αγαπητό φίλο, τον Υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδας, Δημήτρη Αβραμόπουλο, για την πρώτη του επίσημη επίσκεψη από το διορισμό του, που παραδοσιακά βέβαια γίνεται στην Κύπρο. Αλλά είναι και η πρώτη επίσκεψη αξιωματούχου στην Κύπρο, 16 ώρες μετά την Προεδρία μας. Αυτό είναι πολύ σημαδιακό.

Δημήτρη, σε ευχαριστούμε πολύ για αυτή την επίσκεψη και σίγουρα έχουμε πάρα πολλά να ανταλλάξουμε κατά τη διάρκεια των συνομιλιών μας. Είναι δύσκολες οι μέρες, δύσκολοι οι καιροί, αλλά πάντα με τη συνεργασία με την Ελλάδα, που είναι μία παραδοσιακή, στενή συνεργασία – και ευχαριστούμε πολύ για τη βοήθεια που μας έχετε ήδη δώσει για τα θέματα της Προεδρίας – είμαστε βέβαιοι ότι θα έχουμε μία επιτυχημένη Προεδρία. Καλωσόρισες, Δημήτρη».
Δ. ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ: «Είναι ιδιαίτερη η χαρά μου που είμαστε και πάλι μαζί.  Βέβαια, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, επισκέπτομαι και πάλι την Κύπρο, που ιδιαίτερα αγαπώ.  Ήμουν πριν λίγους μήνες εδώ με την προγενέστερη ιδιότητά μου, του Υπουργού Εθνικής Αμύνης και σήμερα βέβαια με μία ισχυρή σημειολογία, όπως πολύ σωστά επισήμανε πρωτύτερα η Υπουργός Εξωτερικών και καλή μου φίλη Ερατώ.  Βρίσκομαι εδώ, στην ουσία, κάνοντας ‘ποδαρικό’ στην κυπριακή Προεδρία.
Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα την κυρία Υπουργό, νιώθοντας – όπως ο κάθε Έλληνας που έρχεται στην Κύπρο – βαθιά συγκίνηση,  πραγματοποιώντας, όπως ελέχθη πρωτύτερα, την πρώτη επίσημη επίσκεψή μου, με την καινούργια ιδιότητά μου, του Υπουργού Εξωτερικών της Ελλάδος.
Νιώθω πράγματι ευτυχής, καθώς η επίσκεψή μου αυτή συμπίπτει χρονικά - μόλις πριν από λίγες ώρες- με την ανάληψη της Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Κυπριακή Δημοκρατία, για πρώτη φορά στην ιστορία της.  Πρόκειται για ένα γεγονός ξεχωριστής, ιστορικής σημασίας.  
Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι η Κυπριακή Δημοκρατία θα φέρει σε πέρας, με απόλυτη επιτυχία, το έργο αυτό, το οποίο, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι ιδιαίτερα δύσκολο ειδικά αυτή την περίοδο, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, αλλά και λόγω της ρευστής κατάστασης που επικρατεί στην περιοχή.
Πάγια θέση της Ελλάδος, του Έλληνα Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και της νέας κυβέρνησης εθνικής ευθύνης, είναι ότι το Κυπριακό είναι η κορυφαία προτεραιότητα της εξωτερικής μας πολιτικής. Παραμένουμε προσηλωμένοι στον κοινό μας στόχο, που είναι ο τερματισμός της τουρκικής κατοχής και του εποικισμού και η εξεύρεση μιας δίκαιης, βιώσιμης και λειτουργικής λύσης, στο πλαίσιο των αποφάσεων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, αλλά και σύμφωνα με τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το κοινοτικό κεκτημένο.
Οι επαφές που έχουν προγραμματιστεί να έχω κατά την εδώ παραμονή μου, θα μου δώσουν την ευκαιρία να ενημερωθώ πληρέστερα για τις τελευταίες εξελίξεις στο μείζον αυτό εθνικό ζήτημα. Συγχρόνως, θα ανταλλάξουμε απόψεις και θα συζητήσουμε με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, τον Πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων και όλα τα πολιτικά κόμματα, ως προς τον συντονισμό των ενεργειών μας το επόμενο διάστημα, για την επίτευξη των κοινών μας στόχων.  Βέβαια, εγκαινιάζουμε και μία προσωπική συνεργασία με την Υπουργό Εξωτερικών, την καλή μου φίλη Ερατώ Μαρκουλλή, πιστεύοντας πραγματικά ότι μπορούμε να συμβάλλουμε, μέσα στο πνεύμα συνεργασίας που και η ίδια περιέγραψε πρωτύτερα, στο να εξευρεθεί, το συντομότερο δυνατό, λύση στο εθνικό μας πρόβλημα, αλλά και να εμβαθύνουμε τη συνεργασία που έχουμε πλέον εγκαινιάσει στους κόλπους της νέας μεγάλης μας ευρωπαϊκής οικογένειας.
Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχηθώ και πάλι καλή επιτυχία στην κυπριακή Προεδρία, για την οποία είμαι βέβαιος, κάτι που θα σημάνει –θέλω να πιστεύω– μία καινούργια εποχή για την Κύπρο μας, μέσα στους κόλπους της ευρωπαϊκής συντροφιάς. Σας ευχαριστώ πολύ».