Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέας Δημητρίου πραγματοποίησε σήμερα επίσκεψη στο Α΄ Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς. Στη διάρκεια της επίσκεψης ο κ. Υπουργός διάβασε ένα παραμύθι σε τάξη μαθητών και ανέλυσαν μαζί το νόημα της ιστορίας, η οποία αφορούσε το σεβασμό της διαφορετικότητας.
Μετά το πέρας της επίσκεψης ο κ. Υπουργός απάντησε σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων ως ακολούθως:
Eρώτηση: Πώς ήταν η σημερινή σας επίσκεψη;
Απάντηση: Επισκέφθηκα αυτό το σχολείο για να δώσω το μήνυμα ότι η πρωτοβουλία για την ανάγνωση βιβλίων είναι πολύ σημαντική και πρέπει να την υιοθετήσουμε ως τρόπο ζωής. Από την άλλη, ήρθα για να έχω επαφή με μια τάξη διαβάζοντας ένα βιβλίο το οποίο συνάδει και με την πολιτική μας για το σεβασμό της διαφορετικότητας των ατόμων από άλλες εθνικότητες που έρχονται στην Κύπρο. Ήταν μια εμπειρία πολύ ευχάριστη και θα έλεγα ότι η εμπειρία να διδάξεις στην τάξη, σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, δεν υποκαθίσταται με τίποτα.
Ερώτηση: Στην τάξη στην οποία διαβάσατε το παραμύθι υπήρχαν και παιδιά από άλλες εθνικότητες. Προσέξαμε ότι τα αισθήματα του εθνικισμού ήταν τελείως ξένα στους μαθητές. Ίσως είναι τελικά οι μεγάλοι που έχουν κάποτε αυτά τα αισθήματα;
Aπάντηση: Αυτό θα έλεγα. Τα παιδιά είναι πολύ πιο προχωρημένα από την κοινωνία των μεγάλων. Σε όποιο σχολείο επισκεφθούμε όπου υπάρχουν παιδιά από άλλες εθνικότητες εκείνο που διαπιστώνουμε είναι η μεγάλη ανοχή και η φιλία που υπάρχει μεταξύ των παιδιών, έτσι που δεν διακρίνεται κανένα ως προς την εθνικότητα ή τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά. Επομένως, τα παιδιά μας δείχνουν τον δρόμο στον οποίο πρέπει να προχωρήσουμε σαν κοινωνία.
Ερώτηση: Στο δημοτικό σχολείο της Αγλαντζιάς εφαρμόζεται ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα που στοχεύει την αύξηση της αναγνωσιμότητας. Κάνετε σκέψεις για να εφαρμοστεί και στα υπόλοιπα σχολεία;
Απάντηση: Ναι, είναι πολύ σημαντικό πρόγραμμα και θα δούμε πώς θα το προχωρήσουμε από τον επόμενο χρόνο και ποιες άλλες παρόμοιες δράσεις θα αναπτύξουμε. Θέλω να συγχαρώ τον Δήμο Αγλαντζιάς, το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς για την πρωτοτυπία τους.