19/2/14

Απάντηση του Υπουργείου Παιδείας σε ανακοίνωση του επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ


Αναφορικά με τη σημερινή ανακοίνωση του επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ κ. Χρίστου Χριστοφίδη, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού επιθυμεί να διευκρινίσει τα ακόλουθα:


Πρωταρχικός στόχος της νέας Κυβέρνησης είναι η αξιολόγηση της μέχρι σήμερα πορείας της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, με σκοπό τη διακρίβωση του οφέλους από τα διάφορα μέτρα και προγράμματα σε σχέση με τις δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί, τον εντοπισμό προβλημάτων και αδυναμιών και τον επανασχεδιασμό μέτρων και προγραμμάτων, όπου αυτό κριθεί αναγκαίο, ώστε να προωθηθεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό η υλοποίηση του στόχου μας που είναι η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Η διαδικασία αξιολόγησης είναι στενά συνυφασμένη με την εκπαιδευτική δραστηριότητα και τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης επικυρώνουν ή ακυρώνουν εκπαιδευτικές πρακτικές και, συχνά, ανοίγουν δρόμους για τη διαμόρφωση νέων εκπαιδευτικών προτάσεων. Αυτό σημαίνει την υιοθέτηση μιας έγκυρης και επιστημονικής διαδικασίας που στόχο έχει να εντοπίσει και να θεραπεύσει αδυναμίες και να βελτιώσει το έργο που έχει ήδη παραχθεί. Η εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να μην επιδέχεται αξιολόγησης, και η αξιολόγηση δεν πρέπει να τρομάζει.

Οι εμπειρογνώμονες της Παγκόσμιας Τράπεζας έχουν αναλάβει, στο πλαίσιο των όρων εντολής τους, να μας παράσχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες, αφού πρώτα μελετήσουν την κυπριακή πραγματικότητα, τις ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος και τα σχέδιά μας για τον εκσυγχρονισμό του, με έμφαση στη διοικητική δομή του Υπουργείου και τις πολιτικές για τους εκπαιδευτικούς βάσει της αξιολόγησης των αλλαγών που είτε μελετήθηκαν είτε προωθήθηκαν κατά τα τελευταία οκτώ χρόνια. Η διεξαγωγή της μελέτης αυτής εμπίπτει στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η Κυπριακή Δημοκρατία στο πλαίσιο του Μνημονίου Συναντίληψης που έχουμε αναγκαστεί να υπογράψουμε με τους διεθνείς δανειστές μας. Σημειώνεται ότι ανάλογες μελέτες διεξάγονται την ίδια περίοδο και για άλλα Υπουργεία και Υπηρεσίες. Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού από την αρχή της διαδικασίας αυτής διασφάλισε στους όρους εντολής των εμπειρογνωμόνων ότι οι τελικές προτάσεις δεν θα έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα.

Οι Διευθύνσεις και Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, καθώς και όλοι οι επηρεαζόμενοι εταίροι, είχαν επαφές με τους εμπειρογνώμονες και συμμετείχαν στην όλη διαδικασία η οποία βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη. Ο λόγος που δεν έχει δοθεί οποιοδήποτε τελικό κείμενο είναι πολύ καλά γνωστός σε όλους. Η υποβολή του κειμένου αυτού, με βάση τα συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα, αναμένεται να γίνει τον επόμενο μήνα. Οποιαδήποτε άλλα έγγραφα/κείμενα έχουν υποβληθεί κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αποτελούν κείμενα εργασίας ή προσχέδια εκθέσεων στη βάση των οποίων διεξάγεται ο διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων. Ο κ. Χριστοφίδης θα συμφωνεί μαζί μας ότι προτού προβούμε σε οποιαδήποτε δήλωση ή κρίση θα πρέπει προηγουμένως να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία.