16/3/12

Χαιρετισμός του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Γιώργου Δημοσθένους στην τελετή απονομής των βραβείων σε μαθητές και μαθήτριες που διακρίθηκαν στον Ε΄ Παγκύπριο Διαγωνισμό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου με θέμα: «Νέοι και εξαρτήσεις – η συμβολή της Εκκλησίας στην πρόληψη και αντιμετώπιση του προβλήματος», στη Λευκωσία

16/03/2012





Ο διαγωνισμός που διοργανώνεται σε ετήσια βάση από την Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου, με την ενεργό συμπαράσταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και ειδικά της Διεύθυνσης Μέσης Εκπαίδευσης, μετρά ήδη πέντε έτη ζωής και με καταγεγραμμένη την επιτυχία των στόχων του, έχει ήδη καταστεί θεσμός. Σε τέτοιους θεσμούς, ασφαλώς και όχι μόνο, εδράζεται η αγαστή συνεργασία, που ιστορικά μαρτυρείται και στον παρόντα χρόνο συνεχίζει να οικοδομείται, μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού με την Αρχιεπισκοπή Κύπρου και την Εκκλησία γενικότερα.

Η διοργάνωση εκδηλώσεων για τους μαθητές και τις μαθήτριες που έχουν στόχο να τους ευαισθητοποιήσουν ενάντια στις εξαρτησιογόνες ουσίες, είναι μια σημαντική δραστηριότητα, την οποία το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού χαιρετίζει και στηρίζει με κάθε δυνατό τρόπο.

Η αθρόα και συνεχώς αυξανόμενη συμμετοχή σχολικών μονάδων και μαθητών από τον χώρο τόσο της δημόσιας όσο και της ιδιωτικής εκπαίδευσης, στον διαγωνισμό, αποτελεί ασφαλή δείκτη της απήχησης της προσπάθειας και της επιθυμίας της Εκκλησίας της Κύπρου να συμβάλει στην αποτελεσματική αντιμετώπισή των προβλημάτων που ταλανίζουν τη νεολαία μας.

Ως Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού προχωρήσαμε στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης έτσι ώστε να διαμορφώσουμε ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο το οποίο να σέβεται την απόλυτη αξιοπρέπεια των μαθητών και μαθητριών και να παρέχει σε όλα τα παιδιά τη δυνατότητα επίτευξης όλων των στόχων της εκπαίδευσης, χωρίς εκπτώσεις στην ποσότητα και στην ποιότητα των μορφωτικών αγαθών. Στο σχολείο αυτό, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να διατυπώνουν προβλήματα και σε συνεργασία με τους συμμαθητές τους και τους εκπαιδευτικούς να αναζητούν και να βρίσκουν λύσεις. Ταυτόχρονα, με την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της συνεργασίας και της δημιουργικότητας, οι μαθητές θα μπορούν να αναπτύσσουν τέτοιους μηχανισμούς αυτοπροστασίας και ανάληψης ευθυνών και δράσεων έναντι σε προβληματικές καταστάσεις που είναι δυνατό να κληθούν να αντιμετωπίσουν παίρνοντας καθοριστικές για το μέλλον τους αποφάσεις.

Αγαπητές και αγαπητοί μαθήτριες και μαθητές,

Ο έπαινος και η επιβράβευση των μαθητών που μοχθούν στον στίβο της μάθησης και διακρίνονται, είναι καθήκον των μεγαλυτέρων, των οργανωμένων συνόλων και της πολιτείας και ασφαλώς αποτελεί, από παιδαγωγική καθαρά άποψη, καλή πρακτική και κίνητρο για εντονότερους αγώνες και σπουδαιότερες επιδόσεις. Ως Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, επομένως, απονέμουμε σ’ εσάς, αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες, αλλά και στους γονείς σας που ποικιλότροπα σας στηρίζουν και στους εκπαιδευτικούς που ανέλαβαν το επίπονο έργο του συντονισμού και της καθοδήγησης της συμμετοχής σας στον παρόντα διαγωνισμό, θερμά συγχαρητήρια και δίκαιο έπαινο για την επιτυχία σας. Σας ευχόμαστε να αριστεύετε, τόσο στις σπουδές που θα ακολουθήσετε, όσο και σε κάθε στάδιο της σταδιοδρομίας και της ζωής σας.

Ευχαριστώ θερμά την Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου για την όλη πρωτοβουλία και τη διοργάνωση της σημερινής τελετής και συγχαίρω όλους τους μαθητές που πήραν μέρος στον διαγωνισμό και τους εκπαιδευτικούς, διευθυντές, επιθεωρητές και τη Διευθύντρια Μέσης Εκπαίδευσης για τη συμβολή τους στην αποτελεσματική διεξαγωγή και επιτυχή ολοκλήρωσή του.

Αναμένουμε την προκήρυξη του ΣΤ΄ διαγωνισμού, Μακαριώτατε, και ζητούμε τις πατρικές ευχές σας.